• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99060403554
  • منبع : بوشهر

سوء استفاده مجرمین از شرایط خاص محرم در زمان شیوع کرونا

سوء استفاده مجرمین از شرایط خاص محرم در زمان شیوع کرونا

ایسنا/بوشهر با فرا رسیدن ماه محرم و شرایط خاص امسال که به‌ خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، پروتکل‌هایی از سوی ستاد مربوطه اعلام شده، احتمال سوء استفاده مجرمین سایبری از همین فضا، بیشتر شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به زمینه‌های سوء استفاده مجرمین سایبری از شرایط موجود گفت: به علت عدم امکان شرکت عموم مردم در هیأت‌ها و تکایای عزاداری که نیازمند رعایت الزامات خاص هست، استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای مشارکت در سوگواری با استقبال بیشتری مواجه شده است.

سرهنگ مهدی قاسمی در خصوص کلاهبرداری در ایام محرم به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی می‌بایست هشیار باشند و در هنگام دانلود فایل نوحه، کلیپ های مذهبی، اپلیکیش ها و نرم‌افزارهای ادعیه و نظایر این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام نمایند.

وی افزود: مجرمین سایبری بدافزارهای خود را در قالب همین موارد طراحی و در فضای مجازی تبلیغ و یا لینک‌های مخرب سایت‌های جعلی مرتبط با موضوعات مذهبی را در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می کنند.

این مقام پلیس هشدار داد: حتماً قبل از نصب یا دانلود هرگونه محتوای دیجیتال، بررسی دقیق‌تری انجام دهند و از سایت‌های معتبر، نیازمندی خود را پیگیری کنند.

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه با ممنوعیت برپایی موکب توزیع نذورات و توصیه به توزیع نذورات به صورت خشک و خام، باز هم شاهد افزایش استفاده مردم از بستر اینترنت برای پرداخت نذورات محرمی خود هستیم، تاکید کرد: برای اینکه نذورات و کمک‌های هموطنان به نیازمندان واقعی و یا عزاداران برسد و همچنین در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوند، از طریق سایت مؤسسات و سازمان‌های رسمی نظیر کمیته امداد، بهزیستی یا مؤسسات مذهبی معتبر دارای مجوز اقدام نمایند.

وی با اشاره به قابلیت سایت این پلیس، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha