• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060302643
  • خبرنگار : 71610

فایننشال تایمز: وکلای ولیعهد مخلوع سعودی نگران سلامتی او در زندان هستند

فایننشال تایمز: وکلای ولیعهد مخلوع سعودی نگران سلامتی او در زندان هستند

وکلای ولیعهد سابق عربستان نسبت به وضعیت جسمانی وی در زندان ابراز نگرانی کردند و می‌گویند که او در زندانی نامعلوم نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس به نقل از وکلای محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان نوشت که این وکلا نسبت به وضعیت جسمانی بن نایف نگران هستند و مقامات سعودی به پزشکش اجازه دیدار با او را ندادند و حدود پنج ماه است که در مکان نامشخصی نگهداری می‌شود.

این وکلا که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: از زمانی که محمد بن نایف به همراه برادر و عمویش در مارس گذشته بازداشت شدند خانواده اش با وی ملاقات نکرده‌اند.

در همین حال یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان گفت، بازداشت سه شاهزاده مذکور نشانه دیگری از تلاش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای توسعه قدرتش است و برای دیگر اعضای خاندان پادشاهی این پیام را ارسال می‌کند که با هیچ فرد مخالفی علیه خود سازش نمی‌کند.

طبق گفته وکلای بن نایف، آنها از محل نگهداری وی اطلاعی ندارند و تمامی تماس‌های اعضای خانواده با او بسیار محدود هستند و هیچ فردی نمی‌تواند با او ملاقات کند و این درحالی است که هیچ اتهام رسمی علیه او وجود ندارد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش داد که نگرانی وکلای بن نایف ازبابت سلامتی وی پس از متهم کردن محمد بن سلمان، توسط سعد الجبری، معاون نزدیک به بن نایف به تلاش برای ترور او و خانواده‌اش افزایش یافته است.

وکلای بن نایف گفتند: پس از آنکه خانواده الجبری نسبت به بازداشت ساره و عمر ابراز نگرانی کردند، محمد بن نایف از الجبری خواست تا صورت حساب‌های بانکی خود را برای وی ارسال کند اما ما نگران هستیم که وی این درخواست را تحت فشار کرده باشد.

یک فرد نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان به این روزنامه گفت که مقامات سعودی معتقدند که الجبری حدود چهار تا شش میلیارد دلار اختلاس کرده و آن را به خارج انتقال داده است اما اتهامات مشابهی علیه محمد بن نایف در زمان تصدی پست وزارت کشور عربستان وجود ندارد.

وکلای بن نایف در ادامه نسبت به احتمال بازداشت همسر و دو دختر بن نایف که دو سال است از خروج از عربستان منع شده‌اند، ابراز نگرانی کردند.

این وکلا دلیل احتمال بازداشت اعضای خانواده بن نایف را تحت فشار قرار دادن وی عنوان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha