• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071511999
  • خبرنگار : 71592

رهبر انصارالله: طوفان‌الاقصی ضروری بود/ ایران در کنار مسلمانان است

رهبر انصارالله: طوفان‌الاقصی ضروری بود/ ایران در کنار مسلمانان است

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که «ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در کنار مسلمانان برای انجام وظیفه مقدس خود در قبال مسائل اسلامی ایستاده است».

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد.

سید الحوثی در ابتدای این سخنرانی گفت: دشمن صهیونیستی در طول یک سال کامل بیش از یک چهارم میلیون حمله علیه غزه انجام داده است و نزدیک به ۱۵۰ هزار فلسطینی در غزه شهید، مجروح و مفقود شده‌اند. رژیم صهیونیستی از طریق بمب، موشک و خمپاره که آمریکا به این رژیم داده است، حدود ۱۰۰ هزار تُن مواد منفجره استفاده کرده است.

به نقل از سایت خبری المسیره، الحوثی تأکید کرد: پیکر ۷ هزار و ۸۲۰ شهید غزه هنوز دفن نشده، به بیمارستان نرسیده و اطلاعات آنها ثبت نشده است و همگی اعداد تخمینی است. علت ناپدید شدن بسیاری از اجساد این است که رژیم صهیونیستی از سلاح‌ها و بمب‌های آمریکایی استفاده می‌کند که در سطح بین‌المللی ممنوع است و تأثیر نسل‌کشی و تخریب همه‌جانبه دارد.

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی برای حمله به غزه، تمامی قابلیت خود را بسیج کرده و آمریکا، انگلیس و غرب از او حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی با ارتشی ۳۵۰ هزار نفره اعم از نظامیان و نیروهای ذخیره و با پنج گردان و با پوشش نظامی دریایی، هوایی و زمینی به غزه حمله کرده که خشونت‌آمیزترین و وحشیانه‌ترین جنگ در تاریخ جنگ‌هاست. رژیم صهیونیستی نزدیک به ۳۷۰ هزار قتل‌عام علیه ملت فلسطین در غزه مرتکب شده است‌.

آمریکا شریک و حامی دشمن صهیونیستی است

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از هر وسیله کشتار و نابودی استفاده کرد و به دنبال نابودی با گرسنگی بود به گونه‌ای که در هیچ کشوری در جهان نظیر ندارد، گفت: آمریکا شریک و حامی مالی همه جنایات دشمن صهیونیستی است که می‌کشد، فجایع را در میان ملت فلسطین می‌آفریند و تامین مالی می‌کند. آمریکا از اوایل دهه هفتاد میلادی، بیش از نیم قرن است که مقدار زیادی سلاح به رژیم صهیونیستی پمپاژ کرده است‌. شیطان جنگ، آمریکا در طول یک سال تجاوز به غزه، پل هوایی و دریایی ساخت تا مرگبارترین وسایل کشتار و نابودی صهیونیست‌ها را تامین کند. آمریکایی‌ها با صدها هواپیمای غول پیکر باربری و بیش از ۱۰۰ کشتی، ده‌ها هزار تن وسایل جنایتکارانه را به رژیم صهیونیستی منتقل کردند. آمریکا در تجاوز فوری به غزه شتاب داشتند و در روز دوم جنگ در هشتم اکتبر تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی دادند. تنها در سه ماه اول تجاوز، آمریکا دو میلیارد دلار و بیش از ۱۰۰ قرارداد تسلیحاتی با بیش از ۲۴۰ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی ارائه کردند. این قراردادهای آمریکا با رژیم صهیونیستی ماهانه ادامه دارد و در طول این یک سال متوقف نشده است و آخرین آن قراردادی به ارزش میلیاردها دلار در ماه گذشته بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی بیشتر مالیات آمریکا را صرف خرید تسلیحات و تجهیزات ساخت شرکت‌های اسلحه سازی آمریکایی می‌کند. با وجودی که این رژیم صنعت تسلیحاتی خاص خود را دارد، اما در تجاوزات خود به غزه به شدت به هواپیماها، بمب‌ها و سایر سلاح‌های آمریکایی متکی است.

الحوثی افزود: در بخش سیاسی، آمریکا مانع از تصویب ۵ قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس موقت یا دائمی در غزه شد. رهبران آمریکا و در رأس آنها رئیس جمهور این کشور و بارزترین مسوولان دولت شیطانی واشنگتن حدود ۱۰ بار به فلسطین اشغالی آمدند. مقامات اراذل و اوباش آمریکایی تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا را فقط به این دلیل که جنایت نسل کشی در غزه را رد کردند، به طرز وحشیانه‌ای سرکوب کردند.

رهبر انقلاب یمن گفت: رژیم صهیونیستی در غزه بخش آموزشی را هدف قرار داده و ۸۰۰ هزار دانش آموز فلسطینی را از آموزش محروم کرده است. از ابتدای جنگ غزه نزدیک به ۱۲هزار دانش‌آموز، ۷۵۰ معلم، ۱۱۰۰ دانشجو و ۱۳۰ استاد دانشگاه به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در غزه ۹۳ درصد از مدارس را به شکل کلی یا جزئی تخریب و نزدیک به ۶۵۰ مدرسه و ۱۳۰ تأسیسات اداری و دانشگاهی را تخریب کردند. این رژیم بخش بهداشتی غزه را تقریبا به طور کلی تخریب کرده است و به طور هدفمند کادر پزشکی را هدف قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تل‌آویو ۸۱۴ مسجد یعنی ۷۹ درصد مساجد غزه را در چارچوب جنگ علنی خود علیه اسلام تخریب کرد و حرمت مساجد را هتک و نمازگزاران را به شهادت رساند که آخرین آن شب گذشته در دیرالبلح رخ داد.

جنایات صهیونیست‌ها ناشی از عملیات طوفان الاقصی نیست بلکه یک روند تاریخی است

الحوثی با اشاره به تحولات کرانه باختری هم گفت: رژیم صهیونیستی تجاوزاتش را در این منطقه گسترش داده و این جنایات ناشی از عملیات طوفان الاقصی نیست بلکه یک توالی تاریخی از جنایات بود. همه می‌توانند جنایت «عملیات موج شکن» را به یاد بیاورند، زمانی که دشمن به کرانه باختری حمله کرد و در آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی به ویژه در نابلس و جنین به شهادت رسیدند. تعداد افراد ربوده شده در کرانه باختری از مرز ۱۱ هزار فلسطینی، شهدا تقریباً ۷۵۰ نفر و تعداد مجروحان از ۶۲۰۰ نفر گذشت. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، دشمن صهیونیستی بیش از ۱۷۰۰ تأسیسات فلسطینی را تخریب کرد و بزرگترین عملیات تخریب اراضی فلسطینیان در کرانه باختری در بیش از 30 سال گذشته را انجام داد.

وی همچنین گفت: مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در معرض نقض‌های سنگینی هستند و ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند. بیش از ۱۵۰ هزار صهیونیست در این یورش‌ها شرکت کردند و تمامی انواع اقدامات تحریک‌آمیز و توهین به اسلام را مرتکب شدند. نیم‌میلیارد دلار برای ترتیب این یورش‌ها به مقدسات تصویب شده است.

هدف دشمن محو هویت و آوارگی فلسطینی‌هاست

الحوثی تأکید کرد: از زمان اعلامیه شوم بالفور و آغاز تجمع یهودیان در فلسطین، صهیونیست‌ها پیش از اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی، سیاست قتل عام و کشتار وحشیانه علیه فلسطینیان را در پیش گرفتند. گروه‌های صهیونیستی قبل از اعلام تولد غیرقانونی رژیم صهیونیستی، ده‌ها قتل‌عام و جنایت نسل‌کشی را علیه مردم فلسطین مرتکب شدند. پس از تأسیس رژیم اشغالگر، سیاست جنایت و کشتار مردم فلسطین به صورت گسترده و مکرر از جمله کشتار معروف دیر یاسین ادامه یافت. کشتارهای اولیه صهیونیست‌ها با هدف ارضای غریزه قتل و جنایت و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی از خانه‌ها، روستاها و شهرهای خود انجام شد. جنگ نابودی دشمن صهیونیستی در نوار غزه، امتداد روش‌های این رژیم با هدف محو هویت و آوارگی فلسطینی‌ها است.

وی با بیان اینکه جنگ نابودی علیه غزه و اعراب توسط بسیاری از صهیونیست‌ها با نام «جنگ مقدس» تکرار شد، ادامه داد: ایستادگی مجاهدین و مردم غزه در برابر این همه جنایت، ظلم و ستم، جنگ نسل کشی، گرسنگی و محاصره شدید صهیونیست‌ها، بسیار عظیم بود. استواری مجاهدین و مردم فلسطین در غزه بزرگ و تاریخی است و در تاریخ ملت فلسطین و یا در تاریخ اعراب در مبارزات آنها با دشمن صهیونیستی بی‌نظیر است. استواری مردم فلسطین ثابت کرده است که تجهیزات و امکانات عامل تعیین کننده‌ای در نبردها نیست. گروه‌های مقاومت در غزه در یک منطقه واقعا کوچک که نزدیک به ۲۰ سال است به شکل کلی در محاصره قرار دارد، با استواری فراوان به نبرد با دشمن صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و غرب ادامه می‌دهند.

عملیات طوفان الاقصی ضروری بود

الحوثی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی در مقابل همه تجاوزات، بربریت، جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین ضروری بود. این عملیات در چارچوب حق مشروع مردم فلسطین برای مقابله با دشمن اشغالگر است که هیچ مشروعیتی در اشغالگری، بی عدالتی و ارتکاب جنایت خود ندارد. این عملیات یک اقدام قهرمانانه فلسطینی است که به دلیل جنگ تجاوزکارانه و جنایتکارانه علیه مردم فلسطین در سرزمینشان صورت گرفت. عملیات طوفان الاقصی نتیجه طبیعی یک جنگ تجاوزکارانه در طول ۱۰۵ سال اشغال، غارت زمین، کشتار، نسل کشی، آوارگی و حمله به مقدسات و نیز نتیجه ۳۰ سال جنایت انگلیس و باندهای یهودی که انگلیس آنها را به فلسطین آورد و 75 سال کنترل، اشغال و جنایت صهیونیست‌هاست. طوفان الاقصی امتداد طبیعی مقاومت و پایداری فلسطین و انتفاضه اول و دوم پس از ناکامی اعراب و ترک فلسطین توسط اعراب از زمان توافقات تحقیرآمیز است.

الحوثی گفت: رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با حمایت گسترده غرب و توطئه و تبانی اعراب به دنبال اجرای طرحی خطرناک برای نادیده گرفتن کامل و کشتن مساله فلسطین بوده است. جهان غرب منافقان و دو رویان امت اسلام را به سمت توافقنامه ذلت و انقیاد با نام «عادی سازی روابط» سوق داده است. قرار بود فلسطین از هم پاشیده شود و مساله فلسطین محو شود در حالی که دشمن بدون پرداخت بهایی به اهداف خود دست یابد. گروه‌های مقاومت به این نتیجه رسیدند که ناگزیر از رویارویی هستند و طوفان الاقصی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت که تنها خائنان و صهیونیست‌ها آن را انکار می‌کنند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: اگر تلاش‌های نجات غرب و اعراب نبود، رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی تقریباً به طور کامل غرق می‌شد. پس از این عملیات، مسئله فلسطین به منصه ظهور رسید و نقشه‌های دشمن و حامیانش ناکام ماند و کاملا برملا شد. این عملیات به جنگ‌های برق آسای دشمن پایان داد و آن را در میان جنگ‌های فرسایشی و رویارویی طولانی فرو برد و دشمن و حامیانش را خسته کرد.

جاه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی هرگز در فلسطین متوقف نمی‌شود

وی افزود: جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی هرگز در فلسطین متوقف نمی‌شود، بلکه به بقیه اعراب و بقیه کشورهای همسایه فلسطین با تمایل به کنترل منطقه گسترش می‌یابد. این جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی روایت‌ها و رمان‌هایی نیست که گفته شود، بلکه پروژه‌هایی است که روی آنها کار می‌شود و پتانسیل عظیمی برای آنها فراهم شده است‌.

الحوثی با بیان اینکه رهبران صهیونیستی در بحبوحه ضعف اعراب و فرار آنها از واقعیت، به جاه طلبی‌های خود می‌بالند، گفت: دشمنان برای تغییر موازنه قوا در منطقه به نفع دشمن صهیونیستی و حذف جنبش‌های مقاومت فلسطین در غزه و پروژه کشور فلسطین تلاش می‌کنند. دشمنان در تلاشند تا چندین رژیم عربی را تحت کنترل خود درآورند و آنها و ارتششان را برای خدمت به دشمن صهیونیستی، جنگیدن برای آن و هدایت کسانی که با آن دشمن هستند، استخدام کنند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان تحت عنوان «مقابله با ایران» اطمینان از باقی ماندن دشمن صهیونیستی به عنوان نیروی نظامی مسلط در منطقه و تغییر شکل مرزها است. دشمنان تلاش می‌کنند تا از اختلافات داخلی در جهان عرب برای متفرق کردن و متلاشی کردن ملت‌ها و رساندن آنها به پایین‌ترین سطح از ضعف استفاده کنند. دشمنان به دنبال بازتعریف قواعد درگیری بودند به گونه‌ای که به دشمن صهیونیستی اجازه دهد بدون نیاز به جنگ، حملات دردناک، مرگبار و ویرانگر را در هر کشور عربی یا اسلامی انجام دهد. دشمنان به دنبال بازسازی ائتلاف‌های بین‌المللی و تقویت روابط رژیم صهیونیستی با قدرت‌های بزرگ جهانی هستند، به گونه‌ای که به دشمن امکان نفوذ استراتژیک جهانی بدهد.

رژیم‌های عربی حواس مردم را از آنچه در غزه می‌گذرد پرت می‌کنند

الحوثی تأکید کرد: رژیم‌های عربی با جاه‌طلبی‌های دشمن صهیونیستی یا برخورد آنها با آنچه در غزه می‌گذرد، به طرز تاسف‌بار و شرم‌آوری برخورد می‌کنند. بسیاری از کشورهای عربی میلیاردها دلار بر پرت کردن حواس مردم هزینه می‌کنند و این روش حواس پرتی که برخی از کشورهای عربی میلیاردها برای آن خرج می‌کنند، یکی از اهداف منحرف کردن و مهار هرگونه جنبش عربی یا مسلمان است.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه تروریسم رسانه‌ای، اتهام زنی، دلسردی و بزرگ‌نمایی از جمله ابزارهایی است که دشمنان برای مهار هرگونه حرکت جدی برای حمایت از مردم فلسطین به کار می‌گیرند، گفت: عربستان سعودی با وجود آنچه در غزه رخ داد، همچنان در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و این نشان دهنده قوت این روابط است.

وی افزود: برخی از رژیم‌های عربی به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی یک گروه فشار در غرب هستند تا سرعت تسلیح دشمن صهیونیستی را تسریع کنند. جامعه غربی از موضع‌گیری رژیم‌ها و دولت‌های عربی و حتی برخی از مردم عرب در قبال غزه شگفت زده شده است.

ما در کنار حزب‌الله و ایران هستیم

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کنار مسلمانان و نیروهای مقاومت بوده است. جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و لبنان در رویارویی مستقیم با صهیونیست‌ها قرار گرفته است. 

رهبر انصارالله گفت: ایران با حمایت از مردم فلسطین، لبنان و سوریه به وظیفه خود در قبال قضایای امت اسلامی عمل می‌کند. ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در کنار مسلمانان برای انجام وظیفه مقدس خود در قبال مسائل اسلامی ایستاده است.

سید الحوثی تأکید کرد: نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است و ما به وظیفه اخلاقی و دینی خود در حمایت از مردم فلسطین متعهد هستیم و در کنار حزب‌الله و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: عده ای از عوامل دشمن اسراییلی و پیروان آمریکا سعی در ترسیم تصویری غلط دارند که حقیقت ندارد، گویی مشکل فقط بین دشمن اسرائیلی و جمهوری اسلامی ایران است و کشورهای عربی ربطی ندارند!

حتمی بودن نابودی دشمن صهیونیستی، امری اجتناب ناپذیر است

الحوثی تأکید کرد: با توجه به گستردگی تجاوزات رژیم صهیونیستی، ناگزیر بودن نابودی و محو دشمن صهیونیستی، امری اجتناب ناپذیر براساس اصول مذهبی، تاریخی و جهانی است و باید محقق شود. وضعیت شکست و خیانت، دشمن را از ناگزیر بودن نابودی خود خلاص نمی‌کند. دشمن جنایتکار و حامیان غربی آن به اجتناب ناپذیری نابودی این رژیم پی می‌برند. نابودیِ ناگزیر، واقعیتی است که به سختی از افکار رهبران این رژیم جنایتکار خارج می‌شود و حتی از دید حامیان غربی آن به رهبری آمریکا پنهان نمی‌ماند.

وی افزود: دشمن صهیونیستی هر چقدر هم جنایتکار و افراطی باشد، نمی‌تواند از بحران موجودیت خارج شود. تحولات عمده در منطقه و رشد جنبش‌های جهادی و مقاومت همان چیزی است که هراس صهیونیست‌ها از ناپدید شدن را افزایش می‌دهد. صهیونیست‌ها برای فرار از این واقعیت اجتناب ناپذیر، به ارتکاب جنایت‌های وحشیانه در غزه متوسل شده‌اند. رژیم صهیونیستی با همه جنایات هولناک و وحشیانه خود، در این مرحله بیش از هر زمان دیگری در جهان منفور شده است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: حزب‌الله و مجاهدان عزیزش استوار می‌مانند. رژیم صهیونیستی در اولین تلاش برای پیشروی در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان، با برخورد بسیار شدیدی مواجه و دچار مشکل شد. حزب‌الله به هدف قرار دادن اماکن، مراکز، پادگان‌ها و مستعمرات نظامی غصب شده توسط دشمن صهیونیستی ادامه می‌دهد. سید حسن نصرالله در دل و وجدان ده‌ها هزار مجاهد قهرمان است. سخنان و دستورات سید حسن نصرالله روحیه مسئولیت پذیری را در مجاهدین زنده می‌کند و برای آنان عزم و اراده بیشتری ایجاد می‌کند. شهادت سید حسن نصرالله و فداکاری‌های او مجاهدان را به شهادت‌طلبانی بصیر و پیروزمند تبدیل کرد.

رهبر انصارالله در پایان از تظاهرات میلیونی مردم یمن به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی در فردا (دوشنبه) خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha