• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071512143
  • خبرنگار : 71368

جزئیات راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی در پایتخت/ نحوه نظارت بر عملکرد تاکسیرانان چگونه است؟

جزئیات راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی در پایتخت/ نحوه نظارت بر عملکرد تاکسیرانان چگونه است؟

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت راه اندازی اپلیکیشن برخط تاکسیرانی توضیحاتی ارائه کرد.

شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت راه اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم نظارت بر عملکرد تاکسیرانان در سطح شهر تهران به صورت سنتی است، بگونه‌ای که تاکسی‌ها مجهز به جی.پی.اس یا سیستم‌های کنترلی دیگری نیستند، گفت: تاکسی‌ها فقط به صورت سنتی یعنی بازدیدهای میدانی مورد نظارت قرار می‌گیرند و عملا با تعداد زیاد مسافران، تاکسی‌ها در سطح شهر خیلی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز عرصه خدمتی باشند و ممکن است تعدادی از تاکسی‌ها در محدوده‌ای که برایشان تعیین شده؛ فعالیت نکنند و سازمان تاکسیرانی نیز بر فعالیت آنها نظارتی نداشته باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه پرداخت نقدی همچنان در فرآیند جابجایی مسافر انجام می‌شود و مشکلات و دغدغه زیادی را برای راننده و مسافر ایجاد می‌کند، افزود: از سوی دیگر در سال‌های اخیر شاهد ظهور شرکت‌های مسافربری اینترنتی بر اساس تقاضای مردمی بوده‌ایم، چرا که مردم خواستار دریافت اینگونه سرویس از در منزل با گزینه پرداخت الکترونیکی بودند و شهرداری تهران نیز باید گام به گام به نیازهای شهروندان پاسخ دهد.

مالکی با تأکید بر اینکه همه این موارد شهرداری تهران را بر این داشت که بستر هوشمندی را فراهم کند که هم بتواند در این بستر هوشمند تاکسی‌ها را پایش کند و هم مردم بتوانند به صورت برخط خدمات دریافت کنند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در این شرایط تجربه پرداخت آنلاین و یا از طریق کیف پول الکترونیکی را داشته باشند و اپلیکیشن تاکسیرانی قرار است اینگونه خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

وی در مورد آخرین وضعیت رونمایی از این اپلیکیشن با تأکید بر اینکه بستر AVLS (سیستم موقعیت یاب خودرو)،‌  فراهم شده و در بازه زمانی کوتاه نسبت به ثبت نام از رانندگان اقدام خواهیم کرد، افزود: ابتدا این اپلیکیشن در برخی خطوط و تاکسی‌های گردشی به صورت پایلوت اجرایی می‌شود، اما دقت داشته باشید که این کار بزرگ و زمان بری است و تقریبا در مراحل انتهایی کار است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با یادآوری اینکه قرار بود این اپلیکیشن در اواخر شهریورماه رونمایی و از رانندگان تاکسی ثبت‌نام شود، ادامه داد: تهیه برخی از زیرساخت‌ها زمان بر بود و به همین دلیل امید است تا فرآیند ثبت نام در مهر ماه انجام شود، ضمن اینکه اعمال کرایه در این مدل حتما نیازمند آن است که به صورت نرخ شناور باشد و حتما از طریق مصوبه شورای شهر اقدام شود.

مالکی در مورد اینکه آیا رانندگان سالمند تاکسی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؟ افزود: در حال حاضر  بسیاری از راننده تاکسی‌ها در شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی برخط فعال هستند و می‌توانند در این بستر نیز فعال باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha