• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060302263
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم اقناع سازی اجتماعی در مورد لغو اجتماع یوم‌العباس

لزوم اقناع سازی اجتماعی در مورد لغو اجتماع یوم‌العباس

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به اقناع سازی اجتماعی توسط ذی‌نفوذان جامعه در مورد لغو اجتماع یوم‌العباس تاکید کرد.

خدابخش مرادی‌نافچی دیروز (۲ شهریورماه) در جلسه ستاد محرم، اظهار کرد: راهبرد ستاد محرم زنجان در برگزاری عزاداری‌های این ماه بر اساس راهبرد ترسیمی رهبر معظم انقلاب است و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، امسال مراسم یوم‌العباس در زنجان برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال در برگزاری آیین‌های محرم «هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» است، عنوان کرد: در این راستا صدا و سیما باید با برنامه‌های محتوایی و پخش عزاداری‌ها، زمینه توسل مردم به ائمه از طریق رسانه را فراهم و لغو مراسم تجمعی یوم‌العباس امسال را به طور گسترده اطلاع‌رسانی کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: فرمانداران باید در شهرها با هیئت‌های مذهبی جلسات توجیهی برگزار کنند و بخشداران نیز توسط دهیاران و افراد ذی‌نفوذ اطلاع‌رسانی لازم را در روستاها انجام دهند و از حرکت دسته‌های عزاداری در یوم‌العباس به سمت زنجان جلوگیری شود.

وی پایگاه‌های بسیج را کانون‌های مردمی خواند و گفت: باید از ظرفیت بسیج و سپاه هم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص روزهای یوم‌العباس و یوم‌الزینب استفاده شود تا مردم بدون حضور در تجمعات خیابانی به شیوه سال‌های گذشته و از قاب تلویزیون به اباعبدالله الحسین (ع) توسل کنند.

مرادی‌نافچی به افزایش فضاسازی شهری متناسب با محرم توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: باید مکان‌هایی برای ذبح قربانی بیرون از شهر اندیشیده شود. همچنین تبلیغات محیطی برای سوق دادن کمک‌های مومنانه به سمت تجهیز مراکز پزشکی توسعه یابد.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: باید از برگزاری مراسم عزاداری در مکان‌های سربسته خودداری شود و عزاداران در طول مراسم از ماسک استفاده کنند؛ چراکه قدرت شیوع ویروس کرونا بالا بوده و در تجمعات این خطر افزایش می‌یابد.

محمدرضا صائینی با اشاره به اینکه افزایش تجمعات، تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: افزایش مرگ و میر منتج از زیاد شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری است و باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم. از طرفی با روند شیوع بیماری کرونا با کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه از واحدهای تولیدی و تامین بخشی از اقلام مورد نیاز برای طرح مومنانه یوم‌العباس اشاره کرد و گفت: در این مدت واحدهای تولیدی نقش موثری در کمک به اقشار آسیب‌پذیر داشتند.

ناصر فغفوری از تولید ماسک و عرضه با نرخ‌های مصوب خبر داد و افزود: یک نوع ماسک با قیمت ۱۳۰۰ تومان عرضه می‌شود و ماسک‌های ایزوله شده با مصرف عمومی به قیمت ۱۰۰۰ تومان از سوم شهریور وارد بازار می‌شود تا نیاز هیئت‌های مذهبی نیز برآورده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha