• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99060302212
  • منبع : بنیاد شهید

برنامه های سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان ایلام

برنامه های سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان ایلام

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و ایجاد اشتغال ایثارگران و افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران به استان ایلام سفر کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه ۳ شهریورماه در ابتدای سفر خود به استان ایلام و در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در دیداری که به صورت ویدئوکنفرانس با هیئت دولت داشتند نکات بسیار مهمی را گوشزد کردند و از جمله به این اشاره کردند که یک سال پایانی دولت زمان حساسی است و هر روز آن یک غنیمت برای خدمت است. قطعاً این بیانات یک عزم جدید را در مسئولان دولت ایجاد کرده است.
وی با اشاره به حضور زائران اربعین در سال‌های گذشته در استان ایلام، گفت: بخش مهمی از زائران اربعین حسینی (ع) از طریق مرز مهران به سفر کربلا می‌رفتند و از آن مرز به کشور باز می‌گشتند و همه ما خاطرات بسیار خوبی از مهمان‌نوازی مردم این استان در ایام اربعین داریم و مردم این استان هر چه که داشتند برای پذیرایی از زائران در طبق اخلاص می‌گذاشتند. این استان همچنین در دوران دفاع‌مقدس از استان‌های افتخارآفرین کشورمان بود و هر وجب از خاک آن با خون پاک شهیدان متبرک شده است.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزار عزیزترین و مقدس‌ترین قشر جامعه است، افزود: این جامعه هدف نماد جهاد است و طبیعی است که مجموعه‌ای که قرار است خدمتگزار این جامعه باشد باید دارای رویکرد مدیریت جهادی باشد؛ در همین راستا عزمی جدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که مشکلات موجود جامعه ایثارگری با سرعت بیشتری پیگیری و برطرف شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: استان ایلام دارای ۱۱۰۰ ایثارگر است که متأسفانه هنوز مسکن دریافت نکرده‌اند و امروز تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین ۱۰۰ درصد مسکن این عزیزان با استانداری ایلام به امضا می‌رسد. در حوزه اشتغال عزیزان ایثارگر نیز محدودیت‌ها و کاستی‌هایی در حوزه قوانین وجود دارد که باید از ظرفیت قوی مجلس شورای اسلامی و حضور پررنگ ایثارگران در آن استفاده کنیم.
اوحدی در ادامه ضمن تشریح نحوه پرداخت معوقات ایثارگران گفت: اساسی‌ترین هدف و وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و امیدواریم در این مسیر با کمکخود ایثارگران عزیز و تمام دستگاه‌ها با موفقیت عمل کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha