• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99060302183
  • خبرنگار : 50052

معاون استاندار گلستان: گره کور پتروشیمی باز شد

معاون استاندار گلستان: گره کور پتروشیمی باز شد

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: گره کور پتروشیمی گلستان که از سال‌های قبل ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر سهامدار آن هستند، هفته گذشته با تدبیر استاندار و همراهی بسیار خوب اداره کل اطلاعات، سپاه و قوه قضائیه باز شد.

ابراهیم کریمی در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی مینودشت اظهار کرد: امروز در شهرستان مینودشت ۱۵۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود که برای ۲۳۱ نفر نیز اشتغال‌زایی به همراه دارد.

وی به پروژه‌های استانی هم اشاره کرد و گفت: در استان ۴۰۲ پروژه با اعتبار ۲۰۵۴ میلیارد تومان و ۳۱۶۴ پروژه با اعتبار ۲۵۷۳ میلیارد تومان به ترتیب کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد که مجموع اعتبار آن‌ها ۴۶۲۷ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با مقایسه آمار امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: هفته دولت سال گذشته ۱۴ پروژه کلنگ زنی داشتیم و امسال ۳۸ پروژه داریم. از نظر پروژه‌های افتتاحی نیز سال گذشته ۹۹۶ پروژه داشتیم و امسال ۲۰۹۷ پروژه داریم. به لحاظ اشتغال‌زایی نیز سال گذشته ۲۶۶۱ نفر و امسال ۵۳۸۱ نفر مشغول به کار شدند.

کریمی در ادامه با اشاره به اینکه مینودشت ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد، افزود: که اگر بخواهیم به برجسته‌ترین موارد آن اشاره کنیم، اثرگذاری حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری نسبت به سال‌های گذشته در شهرستان کاملاً ملموس بوده است.

وی به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: در حوزه کشاورزی در استان از ۳ میلیون تن تولید سالانه به پنج و نیم میلیون تن تولید رسیدیم. از ۵ هکتار گلخانه به نزدیک به ۱۲۸ هکتار گلخانه رسیدیم که قطعاً تا پایان دولت دوازدهم این رقم چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه زهکشی اراضی کشاورزی از پنج هزار هکتار به ۵۵ هزار هکتار و با قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شده، امیدواریم تا پایان این دولت به ۱۱۰ هزار هکتار برسد. این کار افزایش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: بعد از شیوع کرونا، حتی اجازه داده نشد یک کارگاه تولیدی هم در استان تعطیل شود. حتی در این مدت واحدهای تولیدی جدید برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان راه‌اندازی شد.

کریمی خاطرنشان کرد: قبلاً پرداخت بهای گندم و کلزا ماه‌ها به طول می‌انجامید، اما امسال با همه این مشکلات، ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان در کلزا و گندم پرداخت شد و امروز دیگر مطالبه‌ای در این حوزه نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha