• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060201559
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار نطنز:

مراسم عزاداری به شکل میدانی رصد می‌شود

مراسم عزاداری به شکل میدانی رصد می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار نطنز گفت: یک تیم ویژه نظارتی داریم که به خوبی به شکل میدانی مراسم عزاداری محرم را تحت نظر دارد و خوشبختانه مورد نگران کننده‌ای تا کنون نداشته‌ایم.

رمضانعلی فردوسی بادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری‌های محرم در نطنز، اظهار کرد: خوشبختانه در دو روز گذشته مراسم عزاداری در نقاط مختلف شهرستان نطنز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است و برگزاری هر مراسمی که ازدحام جمعیت را در پی داشته باشد ممنوع است.

وی افزود: مراسم زنجیرزنی تا روز گذشته برگزار نشد، اما امروز برخی هیئات مذهبی خواهان برگزاری این مراسم هستند که اعلام کرده‌ایم در برخی حسینیه‌ها و با حفظ فاصله می‌توانید به شکل محدود مراسم زنجیرزنی را برگزار کنید. مخالف نوع مراسم خاصی نیستیم تنها در پی آن هستیم که زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم. اگر مراسم زنجیرزنی در یک مکان ثابت و بدون حرکت با رعایت فاصله برگزار شود هیچ مشکلی ندارد.

فرماندار نطنز، گفت: مراسم سینه‌زنی و سخنرانی‌های مذهبی به شکل نشسته بر روی صندلی برگزار می‌شود و فاصله لازم میان صندلی‌ها به خوبی رعایت شده است و عزاداران حتماً باید از ماسک استفاده کنند و پذیرایی هم ممنوع است.

پخش غذای نذری در هیئت‌ها ممنوع است

فردوسی، تصریح کرد: پخش غذای نذری در هیئت‌ها ممنوع است و هر پخت نذری باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت طبخ و در ظروف بسته بندی شده در منازل توزیع شود و هرگونه پذیرایی مستقیم نیز ممنوع است.

وی با بیان اینکه با وجودی که برای برگزاری مراسم تعزیه درخواست مجوز داده بودند، اما برپایی هر گونه تعزیه‌خوانی ممنوع است، گفت: تاکنون پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری به خوبی رعایت شده است و در روستاها هیئت امنای هیئات مذهبی تعهد داده‌اند که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. تنها نگران برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا هستیم چرا که روستاهای نطنز در این ایام مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل فرمانداری، تذکرات لازم را در این خصوص به شورای روستاها داده است.

فرماندار نطنز، خاطرنشان کرد: یک تیم ویژه نظارتی داریم که به خوبی به شکل میدانی مراسم عزاداری محرم را تحت نظر دارد که خوشبختانه مورد نگران کننده‌ای تا کنون نداشته‌ایم، اما اگر هر گونه تخلفی را مشاهده کردیم برخورد لازم را انجام می‌دهیم. تنها در یک حسینیه که با چادر پوشیده شده بود با دادن تذکرات لازم فضای تبادل هوا در این حسینیه ایجاد شد.

فردوسی، با بیان اینکه وضعیت شهرستان نطنز هم‌اکنون نارنجی است، گفت: برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی در تالارها و برپایی مراسم ختم و ترحیم ممنوع است. در روستاها نیز روستاییان به اقوام خود توصیه کرده‌اند که در ایام محرم به روستا نیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha