• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052820475
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد

شناسنامه؛ نیاز ملیله برای شناخته ‌شدن جهانی

شناسنامه؛ نیاز ملیله برای شناخته ‌شدن جهانی

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برای شناساندن ملیله به بازارهای جهانی، باید برای ملیله و استادکار شناسنامه تعیین شود.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله زنجان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان آمادگی همکاری در بخش‌های مختلف برای توسعه تولید و معرفی ملیله را دارد؛ به طوریکه اتاق می‌تواند در بحث صادرات و حضور در بازارهای جهانی ملیله همکاری و فعالیت داشته باشد.

وی افزود: شناسایی و تبلیغ این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شناساندن ملیله باید در پیمان‌های شهری و جانمایی و المان‌ها، کار بیشتری صورت گیرد. معرفی ملیله نیازمند کارهای تبلیغاتی از جمله ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی رسانه‌ای محصول است.

این مسئول ادامه داد: علاوه ‌بر معرفی محصول، معرفی استادکارهای ملیله موضوع مهمی بوده و در پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری به استان نیز می‌توان از این محصول به عنوان هدیه برای معرفی هرچه بیشتر استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با تاکید بر اینکه توسعه و تجاری‌سازی محصول ملیله، نیازمند تشکیل تیم تخصصی برای طراحی و ساخت و نیز تولید محصولات جدید است، گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه کارگاه‌ها و افزایش تعداد آن و ایجاد اشتغال همراه با آموزش نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. تهیه شناسنامه برای آثار ملیله زنجان برای توسعه این محصول در کشور و جهان و نیز معرفی و امتیاز معنوی استادکاران ملیله از اهمیت بالایی برخوردار است.

یگانه‌فرد با اشاره به اینکه در حوزه صادرات و حضور در بازارهای جهانی می‌توان با کشور مالت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ملیله در جنوب ایتالیا بوده، به عنوان شریک فرهنگی همکاری‌های متقابلی داشت، تصریح کرد:  در بحث خواهرخواندگی با شهر ترابوزان ترکیه که در تولید محصول ملیله و جواهرات دارای تجربیات خوبی است، باید از ظرفیت موجود استفاده کرده و همکاری‌های دو طرف توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سوی نوآوری در تولید محصولات است، خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه تولید محصولاتی چون ملیله، جواهرات و بدلیجات مهم است که در این زمینه حضور در نمایشگاه‌های جواهرات تایلند و هنگ‌کنگ از اهمیت برخوردار است. در صورت فروش و صادرات ملیله ضمن کسب سود برای استادکاران، ارزآوری خوبی نیز برای کشور و فعالان این عرصه در پی خواهد داشت.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha