• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403072217179
  • خبرنگار : 71552

در مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی چه گذشت؟

درآمد ۱۱۱ میلیارد تومانی فدراسیون تیراندازی در ۱۴۰۲/ وضعیت نامشخص خودروی سرقتی!

درآمد ۱۱۱ میلیارد تومانی فدراسیون تیراندازی در ۱۴۰۲/ وضعیت نامشخص خودروی سرقتی!

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی مربوط به سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی امروز یکشنبه ۲۲ مهر در آکادمی ملی المپیک به ریاست محمدشروین اسبقیان برگزار شد. همچنین مهین فرهادی‌زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و احمد نامنی به عنوان مدیر امور مشترک فدراسیون‌ها در این مجمع حضور داشتند.

در این مجمع گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۲، گزارش حسابرس مستقل و مالی و گزارش بازرس قانونی فدراسیون در سال‌های ۱۴۰۲ و برنامه سال ۱۴۰۴ ارائه و راهکارهای توسعه و گسترش رشته‌های مختلف این فدراسیون در سطوح پایه و قهرمانی بررسی شد.

مرتضی قربانی رئیس فدراسیون در ابتدای این مجمع سالیانه گفت: این سومین مجمع عمومی است که برگزار می‌کنیم. ما می‌خواهیم این ورزش را در سطح عالی نگه داریم. این عزیزان در مدت حضور ما تلاش زیادی کردند. خداراشکر کار هیات‌های ما روی ریل افتاده و امیدواریم در ادامه هم مربیان و ورزشکاران ما بدرخشند و در المپیک لس آنجلس هم چندین سهمیه بگیریم و صاحب مدال المپیک شویم.

اسبقیان بعد از ارائه گزارش حسابرس و خزانه دار در مورد مشکلات مالیاتی گفت: در ابتدا از فدراسیون و مسئولانش برای برگزاری این مجمع تشکر می‌کنم. در مورد مالیات اگر مشکلی وجود دارد و از ما کمکی برمی‌آید انجام دهیم. پروسه آن طولانی شده و باید هر چه زودتر به نتیجه برسد. 

خزانه‌دار نیز گفت: دو سال است که این موارد مالیاتی برای ما مطرح است و ما همچنان منتظر پاسخ دیوان ۲۵۱ هستیم. بعد از پیگیری‌ها به این نتایج رسیدیم که اینها مربوط به سنوات سال ۹۱ تا ۹۷ است. لایحه را داده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. ما ۲۰ روز پیش پیگیری کردیم. دو سال هم بیشتر است کارها را انجام داده و شکایت کرده‌ایم. پروسه طولانی دارد که باید دیوان ۲۵۱ پاسخ بدهد. مدیر شمیرانات آقای جنتی است و منتظریم پاسخ بدهند. 

رییس فدراسیون نیز در همین خصوص گفت: اداره مالیاتی حساب ما را بسته و در سیستم مالیاتی به عنوان بدهکار حساب می‌شویم. هم جریمه شدیم و هم حسابمان بسته است. برخی هم هستند که چوب لای چرخ می‌گذارند که کار پیش نرود.

حسابرس در ادامه نکاتی را در مورد منطبق نبودن برخی موارد در گزارش حسابرسی ارائه کرد که اسبقیان از خزانه‌دار خواست توضیح دهد.

خزانه دار توضیح داد: در خصوص صورت‌های هیات‌های استانی برخی ارائه کرده‌اند و برخی نه. بحث بودجه فدراسیون در اختیار ما نیست. در اول سال بودجه‌ای وزارت و کمیته در نظر می‌گیرد و چیزی نیست که ما درخواست کنیم. مجمع ما سالی یکبار تشکیل می‌شود و صورت‌های مالی در همان انجام می‌شود. یک مبلغی را برای بودجه ۱۴۰۲ تصویب کردیم و به دلیل شرایط خاصی که داشتیم وزارت ورزش بیشتر پرداخت کرد. با توجه به اینکه در تفاهم نامه فدراسیون با کمیته ملی المپیک موارد خاصی را برای آیتم‌های خاصی در نظر گرفته و چون ما جابه‌جا کردیم در این حسابرسی اعلام شده است. 

اسبقیان گفت: نباید جا به جا شود و باید طبق تفاهم‌نامه انجام شود. 

خزانه دار گفت: مشکلات زیادی وجود داشت که مجبور به جا به جا شدن شدیم. برای بودجه سال ۱۴۰۲ متمم نداشتیم چون مجمع برگزار نشد و بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده بود.

حسابرس گفت: باید هر فدراسیونی دوبار در سال مجمع داشته باشد. این بندها به همین دلیل است و همه موارد را می‌خواهند اکنون به تصویب برسانند که مشکل ایجاد می‌شود. 

اسبقیان از حسابرس به طور واضح پرسید آیا در فدراسیون تیراندازی پولشویی صورت گرفته است که گفت: خیر پولشویی صورت نگرفته است. 

اسبقیان افزود: در مجامع فدراسیون باید فرمت حسابرسی تغییر کند چون باعث ابهام می‌شود. خواهش می‌کنم به عنوان حسابرس اعلام کنید که پولشویی صورت نگرفته است. با این ابهام رئیس فدراسیون زیر سوال می‌رود.

او همچنین گفت: فدراسیون تیراندازی نابه‌سامانی‌هایی داشت و سیستم فدراسیون بهم ریخته بود که در حال بهبود یافتن است. تیراندازی تجهیزات محور است و باید منابع درآمدی بیشتر شود. در بخش آخر توقعاتی که از این رشته می‌رود اشاره می‌کنم. اولین جلسه تخصصی برای دوومیدانی و تیراندازی را گذاشته‌ایم چون این دو فدراسیون مهم هستند.

خزانه‌دار فدراسیون در ادامه در خصوص درآمدهای فدراسیون و هزینه‌های سال ۱۴۰۲ گفت: در این سال ۱۱۱ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ از وزارت، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ از کمیته ملی المپیک، ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ از صنایع دفاع، ۵۰ میلیارد هم از بخش درآمدهای خود فدراسیون بوده است. مبلغ ۹۱ میلیارد تومان هم در این سال هزینه شده است.

بازرس فدراسیون گفت: خودروی فدراسیون در سال ۱۴۰۱ که در اختیار ممبینی بوده به سرقت رفته و هنوز تعیین تکلیف نشده و باید خزانه‌دار تعیین تکلیف کند.

اسبقیان گفت: باید این مشکلات درست شود و ما هم باید با درخواست رییس فدراسیون یک جاهایی ورود کنیم تا مشکلات حل شود مخصوصا باید تکلیف خودرو و مجامع سالیانه حل شود. دبیر فدراسیون باید این موارد را بررسی کند.

خزانه‌دار در خصوص خودروی سرقت شده گفت: این موضوع در وزارت خانه در حال پیگیری است. 

اسبقیان گفت: مکاتبه با من صورت بگیرد تا به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۷:۵۹

چهارمین دوره جوانان جهان چند روز قبل برگزار شد و برای چهارمین سال پیاپی ایران شرکت نکرد چرا؟