• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99051511444
  • منبع : نمایندگی قزوین

عضو شورای شهر:

بعد از ۳ سال از عمر شورا پروژه شاخصی در قزوین اجرایی نشده است

بعد از ۳ سال از عمر شورا پروژه شاخصی در قزوین اجرایی نشده است

ایسنا/قزوین عضو شورای شهر قزوین گفت: سه سال از شورای پنجم می‌گیرد و تاکنون پروژه شاخصی اجرایی نشده است، پروژه‌هایی مثل نسیم شمال، کمربندی شرق، بوستان بانوان و بوستان امیرکبیر، جاده اسماعیل‌آباد باید تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، در غیر این صورت کارنامه سیاهی خواهیم داشت.

فرج‌الله فصیحی، در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۱۴ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: سه سال از شورای پنجم می‌گیرد و تاکنون پروژه شاخصی اجرایی نشده است، پروژه‌هایی مثل نسیم شمال، کمربندی شرق، بوستان بانوان و بوستان امیرکبیر، جاده اسماعیل‌آباد باید تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، در غیر این صورت کارنامه سیاهی خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در بهار امسال با تلاش استانداری اعتبار ارزش‌افزوده اختصاص‌یافته به شهرداری قزوین در مقایسه با سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش‌یافته است.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به احداث پارکینگ ستادیم، تأکید کرد: پارکینگ ستادیم یک پروژه سرمایه‌گذاری است که مصوبه آن به سال ۹۶ برمی‌گردد، اگر در قرارداد توجه کنیم زمینی به مساحت حدوداً ۴۰۰۰ متر به مدت ۱۵ سال برای احداث پارکینگ به یک مجموعه تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: ستادیم قرارداد الحاقی هایپر بود و مقرر شده که هایپر در کنار ستادیوم تأسیس شود اما گویا هایپر را حذف کردند و زمین را صرفاً به پارکینگ اختصاص دادند، اجاره‌بها در نظر گرفته‌شده نیز ۵۸ میلیارد ریال است، در واقع زمین را ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ۱۵ ساله به شخصی اجاره می‌دهند درحالی‌که باید فروشگاه هایپر نیز در کنار آن تأسیس شود.

فصیحی یادآور شد: این پروژه اولین پروژه سرمایه‌گذاری شهردار قزوین است درعین‌حال پروژه غیرمعمول و غیرمنطقی است، این پروژه الحاقی پروژه دیگری بود که باید سرمایه گذاری کلانی صورت می‌گرفت ما ۳۰۰۰ متر زمین را به‌عنوان پارکینگ در نظر گرفتیم حالا می‌خواهند با ۵ میلیارد تومان از این فضا به مدت ۱۵ سال بهره‌برداری کنند، با توجه به اینکه پروژه مصوبه شورا ندارد باید این پروژه لغو شود.

مهدیه‌سادات قافله باشی، سخنگوی شورای شهر قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه فضای سبز قزوین مشکل جدی در بخش خدمات طراحی وجود دارد، طراحی‌هایی که در پارک‌های در حال تأسیس شکل می‌گیرد مانند پارک آموزش شهروندی، پارک امیرکبیر و پارک بانوان استانداردهایی برای فضای سبز در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: طراحی پارک‌ها به‌گونه‌ای در نظر گرفته‌شده است که بیشتر از این‌که فضای سبز بینیم، ساختمان و جداول دیده می‌شود، با توجه به این‌که فضای تفرجگاهی قزوین زیر حد استاندار است بنابراین تأکید می‌شود که سازمان فضای سبز شهرداری حتماً در طراحی پارک‌ها فضای سبز را در نظر بگیرند.

سخنگوی شورای شهر قزوین با اشاره به گره‌های ترافیک شهری اظهار کرد: اگر ترافیکی در شهر قزوین وجود دارد به دلیل گسترش بی‌اندازه دست‌فروشان است، شرایط اقتصادی را درک می‌کنیم، اما دست‌فروشان باید ساماندهی شوند، در برخی خیابان‌ها مانند خیابان شهید سلیمانی و خیابان دانشگاه اگر ساعت ۸ شب بروید دوسوم خیابان را دست‌فروشان اشغال کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha