• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99051208659
  • خبرنگار : 30450

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای طرح خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی از عید قربان تا غدیر در مناطق محروم

اجرای طرح خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی از عید قربان تا غدیر در مناطق محروم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در دهه امامت و ولایت در مناطق محروم و صعب العبور استان خبر داد.

"دکتر عبدالله بهمنش" در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح بهداشتی دامپزشکی بمناسبت اعیاد قربان و غدیر در مناطق محروم و صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مناطق دورافتاده در دسترسی به مراکز درمانی دامپزشکی برای اولین بار در کشور و به ابتکار این استان طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان طی هفته امامت و ولایت اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این طرح شهرستانهای ۸ گانه استان به فراخور روزهای این هفته یک منطقه از مناطق روستایی و عشایری که به لحاظ امکانات و دسترسی به خدمات بهداشتی در محرومیت بسر برده احصاء و با حضور مسئولین شهرستانی خدمات معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی، اهداء بسته های دارویی و سموم رایگان به همراه آموزش های چهره به چهره ارائه خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح قربان تا غدیر را علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمک به اقتصاد دامپروری دانست و اظهار کرد: این امر از طریق کاهش هزینه‌های درمانی دامداران محقق خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر بهمنش از حضور دکتر دامپزشک، کارشناس بهداشتی به همراه تکنسین های دامپزشکی در اجرای بهینه این طرح نو و ابتکاری خبر داد و تاکید کرد: فعالیت های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.
گفتنی است؛ کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ظرفیت بالایی از جمعیت طیور، آبزیان و زنبور عسل دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۵ هزار راس دام سنگین یکی از قطب های دامپروری در جنوب کشور به حساب می آید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha