• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99050705395
  • خبرنگار : 71457

تاکید عربستان و الجزایر بر راه حل لیبی - لیبی

تاکید عربستان و الجزایر بر راه حل لیبی - لیبی

وزیران خارجه عربستان و الجزایر امروز (سه‌شنبه) بر لزوم وجود راه حل لیبی - لیبی برای حمایت از این کشور در برابر مداخلات خارجی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در بدو ورود به الجزایر توییت کرد: در ابتدای سفر رسمی به الجزایر عزیز با صبری بوقادوم، وزیر خارجه این کشور دیدار برادرانه داشتم.

شاهزاده فیصل بن فرحان همچنین با عبدالمجید تبون،‌ رئیس‌جمهوری الجزایر در کاخ ریاست‌جمهوری دیدار کرد. آن دو به بررسی روابط دو جانبه و آخرین رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری بعد از این دیدار گفت: امروز سلام و درود ملک سلمان، پادشاه و محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان را تقدیم عبدالمجید تبون و ملت الجزایر برادر کردم.

مسؤول سعودی اشاره کرد، رایزنی‌هایش با بوقادوم در خصوص مسائل دوجانبه و مسائل مهم و چالش‌های امنیتی منطقه بود.

او اضافه کرد: این سفر فرصتی برای من بود تا صبری بوقادوم به بررسی روابط دو جانبه بپردازم. ما در خصوص اهمیت همکاری و هماهنگی بیشتر توافق نظر داریم.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: ما مسائل منطقه‌ای را بررسی و دیدگاه‌ها خود را رد و بدل کردیم به خصوص که منطقه و در راس آن لیبی با چالش و بحران روبه‌رو است.

او تاکید کرد: دو طرف درباره پرونده لیبی توافق نظر دارند و باید راه حل لیبی - لیبی منجر به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران و پایان درگیری‌ها شود و این راه حل از این کشور در برابر تروریسم و مداخلات خارجی حمایت می‌کند.

بن فرحان بر اهمیت و محوری بودن نقش کشورهای هم‌جوار تا زمانی دست‌یابی به راه این راه حل تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد، بسیار مهم است این هماهنگی بین الجزایر و عربستان ادامه یابد و کشورش با کشورهای هم‌جوار برای دستیابی به راه حلی که در جهت حمایت از لیبی باشد و ثبات را به آن بازگرداند، همکاری خواهد کرد.

بن فرحان که در فوریه گذشته برای بررسی روابط میان دو کشور و پرونده‌های منطقه‌ای و در رأس آنها مساله لیبی به الجزایر سفر کرده بود، سفر کنونی‌اش دومین سفر وی به این کشور در سال میلادی جاری محسوب می‌شود.

پیش از الجزایر، بن فرحان به قاهره رفته بود تا با مسؤولان مصری درخصوص تحولات اوضاع در لیبی و تلاش‌ها برای توقف‌ درگیری‌ها و پمپاژ مجدد نفت لیبی گفت‌وگو کند.

همزمان با این امر، الجزایر دست به تحرکات دیپلماتیک بسیاری برای حل بحران لیبی می‌زند. تبون چند روز از از طرح مشترکی با تونس جهت آغاز گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر در بحران لیبی خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha