• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99050201342
  • خبرنگار : 50176

استاندار خبر داد:

تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات زراعی در لرستان

 تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات زراعی در لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: در سال ۹۶ کاشت اراضی شیب‌دار دیم استان طی یک برنامه ۴ساله در دستور کار قرار گرفت.

سید موسی خادمی امروز دوم مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اراضی شیب‌دار با در نظر گرفتن بارندگی به میزان ۵۵۰ میلی لیتر در سال از مزیت‌های خوب استان برای ایجاد باغات دیم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شیب‌دار بودن محیط زمینه فرسایش خاک و وارد آمدن ضربات به طبیعت را به وجود می‌آورد که اجرای پروژه کاشت درخت و گیاهان دارویی در این اراضی مانع از بروز این اتفاق خواهد شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ طی برنامه‌ چهارساله‌ای پروژه کاشت ۱۵ هزار هکتار اراضی شیب‌دار استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخش زیادی از این پروژه علی‌رغم محدودیت در اعتبارات عملی شده است.

خادمی بیان کرد: در لرستان حدود ۷۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که حدود ۲۳ درصد از آن آبی و ۷۷ درصد دیگر به صورت دیم کشت می‌شود که در مقایسه با میانگین کشوری استان از سهم کمتری برخوردار است.

وی با اشاره به منابع آب استان افزود: با توجه به لزوم بهره‌گیری از منابع آب استان برای توسعه کشاورزی می.توان با ایجاد سدها و استفاده از روش‌های نوین آبیاری این مشکل را حل کرد.

استاندار لرستان به تولید حدود ۳ میلیون و یکصد هزار تن محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: از این میزان حدود ۸۱ درصد محصولات از اراضی آبی و ۱۹ درصد باقی مانده از زمین‌های زیر کشت دیم تأمین می‌شود، به همین دلیل تبدیل اراضی دیم به آبی برای استان ضرورت دارد.

خادمی با عنوان این مطلب که از  ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی استان، ۵۶ هزار هکتار آن از روش‌های نوین آبیاری بهره‌گیری می‌کند، اظهار کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید ۲۷ هزار هکتار از ۵۶ هزار هکتار اراضی ذکر شده در استان با روش‌های آبیاری نوین کشت می‌شده که از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون حدود ۲۸ هزار هکتار به این میزان افزوده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha