• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99043022197
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام :

مخاطبان بنیاد نخبگان همه‌ی اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف است

مخاطبان بنیاد نخبگان همه‌ی اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف است

ایسنا/ایلام رئیس بنیاد ملی نخبگان استان ایلام گفت: جشنواره‌های اختراعات و ابتکارات با عنوان «رویش» و با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اخترعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری‌سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه و ثروت‌آفرینی برگزار می‌شود.

دکتر «مژگان صالحی‌پور» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان در دو طیف مستعدان برتر و نخبه، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری، هنر، ادب و فرهنگ و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور در افق 1404، هدف غایی بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود.

وی گفت: در همین راستا، حمایت‌های این بنیاد به صورت متنوع با مخاطب قرار دادن همه‌ی اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف، ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی، اعضای هیئت‌علمی، مخترعان و نوآوران و برگزیدگان هنری، ادبی، قرآنی و حوزوی، اشاره کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام، با اشاره به جوایز و برنامه‌های این بنیاد، تصریح کرد: اعطای تسهیلات جذب در موسسه‌های علمی (جایزه دکتر کاظمی آشتیانی)، اجرای برنامه‌هایی همچون طرح شهید تهرانی مقدم و طرح شهید احمدی‌روشن و طراحی و اجرای جایزۀ علامه طباطبایی و برنامه ملی شهاب (شناساسی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی) از دیگر اقدامات اصلی بنیاد ملی نخبگان در مسیر  تحقق اهداف اصلی این نهاد است.

صالحی‌پور ادامه داد: طرح شهید «احمدی‌روشن» به منظور تربیت و آماده‌سازی نیروهای مستعد و نخبه با هدف زمینه‌سازی اثرگذاری آنان بر پیشبرد مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد ملّی نخبگان از تشکیل هسته‌های دانشجویی با محوریت استادان برجسته دانشگاهی، صنعتی، هنری و ... پیرامون حل مسئله‌های کشور، حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: طرح شهید احدی به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموختگان برتر دوره کارشناسی ارشد از تسهیلات ادامة تحصیل در دورة دکتری تخصصی و طرح شهید صیاد شیرازی شیوه‌نامه بهره مندی دانش آموختگان برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی ، طراحی شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام تصریح کرد: در بخش دانشجویان؛ بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه«پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور»، تسهیلات ویژه‌ای از قبیل رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‌مندی کارآفرینی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

صالحی‌پور با بیان اینکه توجه و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و فرهنگساز از دیگر رسالت های بنیاد ملی نخبگان است ، ادامه داد:عمده فعالیت‌های این بخش برنامه‌های تربیتی-آموزشی مانند برپایی کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی با هدف توسعۀ زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی نخبگانی، برگزاری نشست اجتماعات نخبگانی که سرآمد آن دیدار سالانه نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری است،  اجرای طرح دوست علمی در رشته‌های مختلف با حضور مستعدان‌برتر دانشگاهی و با هدف ارائۀ آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و محروم است.

وی انجام بازدیدهای تخصصی و فرهنگی متناسب با رشته و علاقۀ اجتماع ، برگزاری نکوداشت سرآمدان ایرانی در حوزه‌های مختلف و برپایی اردوهای جهادی به منظور تزریق تفکر نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز با رویکرد محرومیت‌زدایی را از دیگر فعالیت‌های بنیاد نخبگان در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha