صدیقه ربیعی در گفتوگو با ایسنا، با اعلام اینکه راهاندازی بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی بهصورت جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: دستگاههای اجرایی موظف هستند در راستای ارتقای وضعیت زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار نسبت به راهاندازی بازارچه دائمی اقدام کنند؛ در همه شهرها این تکلیف بر عهده شهرداریها است و باید فضای فیزیکی این بازارچهها را پیشبینی کرده و اقدامات لازم برای راهاندازی صورت گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری قزوین در حال شناسایی مکان موردنظر برای راهاندازی این بازارچه است و اعتبار آن از طریق شهرداری قزوین تأمین خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: استاندار بر راهاندازی بازارچه دائمی تأکید دارد، آمار زنان سرپرست خانوار بسیار بالاست و ضرورت دارد این بانوان به بازار ثابت دسترسی پیدا کنند البته در این میان نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم.
وی بیان کرد: امروزه بسیاری از کسبوکارها در فضای مجازی اتفاق میافتد و با توجه به اینکه شیوع کرونا سبک زندگی را تغییر داده است آن چیزی که میتواند به فعالین اقتصادی در عرصه کسبوکار کمک کند این است که فعالان به اینسو بروند و فروش خود را در بستر فضای مجازی داشته باشند.
ربیعی تصریح کرد: با شهرداری قزوین مذاکرهای داشتیم که بستر فروش مجازی را با راهاندازی سایت ایجاد کند تا زنانی که در حوزه دامپروری و صنایعدستی فعالیت دارند بتوانند از طریق سایت راهاندازی شده محصولات خود را به فروش برسانند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که علاوه بر بازارچه فیزیکی، بازار فروش مجازی هم ایجاد شود تا زنان سرپرست خانوار در عرصههای مختلف از ظرفیت فروش مجازی استفاده کنند و برای معرفی محصول نمونهای از آن را ارائه دهند تا اینگونه علاوه بر آن در کنار بازارچههای فیزیکی، بازارچه مجازی را هم داشته باشیم.
انتهای پیام
نظرات