• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070503954
  • خبرنگار : 50552

‌توصیه‌های رئیس پلیس راهور قزوین به‌مناسبت بازگشایی مدارس

‌توصیه‌های رئیس پلیس راهور قزوین به‌مناسبت بازگشایی مدارس

ایسنا/قزوین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین در نخستین روزهای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، توصیه‌هایی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی به مدیران مدارس و اولیاء دانش‌آموزان ارائه کرد.

سرهنگ سید علی آسیایی به‌مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، در راستی ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی مرتبط با این روزها اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع برای سهولت تردد در محدوده مراکز آموزشی، توجه به توصیه‌های پلیس و رعایت قانون است.

وی افزود: مدیران مدارس باید نسبت به برگزاری جلسه آموزشی با رانندگان سرویس مدارس در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی به‌خصوص در ساعات تعطیلی مدارس و ازدحام جمعیت در مقابل درب مدارس و آموزشگاها اقدام کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، رئیس پلیس راهور استان قزوین عنوان کرد: همچنین در راستای ارتقاء ایمنی تردد در ساعات پایانی فعالیت مدارس مقاطع ابتدایی، یک نفر از کارکنان مراکز آموزشی به جهت نظارت بر تردد دانش‌آموزان از عرض خیابان مشخص شده و بر عبور و مرور دانش‌آموزان در زمان تعطیلی و شروع به کار مدارس در محدوده این مراکز آموزشی نظارت داشته باشد.

وی ضمن اشاره به نظارت مسئولان مدارس بر عملکرد رانندگان سرویس دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: در صورت عدم امکان پارک خودروها و سرویس مدارس در بیرون از مراکز آموزشی، به جهت کاهش بار ترافیکی و سهولت تردد شهروندان در این محدودها، از محوطه داخلی مدارس برای پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان استفاده شود.

آسیایی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به توصیه و نکات پیشگیرانه پلیس و همکاری والدین و دانش‌آموزان با پلیس راهور می‌تواند در پیشگیری از گره‌های ترافیکی تأثیرگذار بوده و انضباط ترافیکی پایدار را به‌دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha