• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99041510764
  • خبرنگار : 71592

واکنش انصارالله به درخواست برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون نفتکش صافر

واکنش انصارالله به درخواست برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون نفتکش صافر

جنبش انصارالله یمن درخواست دولت مستعفی از شورای امنیت برای برگزاری نشستی پیرامون نفتکش صافر در دریای سرخ را در درجه نخست "سیاسی‌" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره، محمد الزبیری، وزیر شیلات دولت صنعا در نخستین واکنش انصارالله به این درخواست دولت مستعفی یمن از شورای امنیت برای برگزاری نشستی ویژه برای بررسی بحران نفتکش شناور صافر و مجبور کردن انصارالله برای دادن اجازه به تیم فنی سازمان ملل جهت ورود بی قید و شرط به نفتکش برای جلوگیری از وقوع یکی از بزرگترین فجایع زیست محیطی در منطقه و جهان اظهارات مذکور را ایراد کرد.

وی گفت: دولت مستعفی با این درخواست تلاش دارد انصارالله را وادار کند تا به تیم فنی وابسته به سازمان ملل اجازه دهد بدون هیچ گونه قید و شرطی وارد این نفتکش شوند و از وقوع یکی از بزرگترین فجایع زیست محیطی در منطقه و جهان جلوگیری کند.

الزبیری گفت: مساله نفتکش صافر از پنج سال پیش تاکنون برای نخستین بار مطرح می شود، زمانی که ما پشت سرهم درباره این مساله طرح می دادیم و کسی صدایمان را نمی شنید، انگلیس و شورای امنیت کجا بودند؟

وی افزود: شورای عالی سیاسی انصارالله طرح فروش نفت صافر و تقسیم درآمد آن میان عدن (در جنوب) و صنعا (در شمال) برای پرداخت حقوق کارمندان ارائه کرد.

الزبیری هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشورهای موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صدها هزار خانواده که حرفه آنها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

نفتکش صافر ۱۵۰ هزار تن نفت دارد و در صورت هرگونه نشتی یک فاجعه انسانی و زیست محیطی بر دریای سرخ خواهد بود و به همین دلیل طرف های بین المللی ذیربط بارها خواستار حل بحران صافر شده‌اند.

دولت مستعفی یمن مدعی است: "انصارالله از پنج سال پیش به تیم امنیتی اجازه حفاظت از نفتکش صافر را نداده است. ادعایی که انصارالله آن را رد می‌کند.

انصارالله شرط کرده فروش نفت صافر به نفع این جنبش باشد اما دولت مستعفی این شرط را نمی پذیرد و همین مساله باعث شده بحران صافر از چند سال پیش ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha