• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99040403565
  • منبع : دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین

پاسخ شهردار قزوین به ابهامات یک عضو شورا

پاسخ شهردار قزوین به ابهامات یک عضو شورا

ایسنا/قزوین یک عضو شورای شهر قزوین ابهاماتی از قبیل ارائه هدایای مختلف و انتصاب‌های جهت‌دار شهردار را مطرح کرده بود که شهردار قزوین با صدور بیانیه‌ای به آن‌ها پاسخ داد و اعضای شورای شهر این ابهامات را نادرست دانستند.

محسن حق‌شناس یکی از اعضای فراکسیون اقلیت شورای شهر قزوین در جلسه پیشین شورای شهر (۲۷ خرداد) که به‌صورت علنی برگزار شد، در نطق بیش از دستور سؤالاتی از شهردار قزوین در خصوص منابع هدایای پرداختی به شورای شهر، سهم تفکیک شهرداری در پروژه‌های هفت‌سنگان و شهرک اندیشه و چگونگی انتصابات پرسنل شهرداری مطرح کرد، پرسش‌هایی که با استقبال فعالان فضای مجازی روبه‌رو شد و افراد مختلف خواستار شفافیت شهردار و شورای شهر در این حوزه شدند.

هنرور، نماینده شهردار قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۳ تیر برگزار شد؛ با اشاره به نطق بیش از دستور محسن حق‌شناس جوابیه شهردار قزوین نسبت به این نطق را قرائت کرد، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین در این نامه بیان کرده است: در ابتدای ورود به شورای شهر و ارائه به‌عنوان کاندیدای منصب شهرداری گفتم که با توجه به نیاز مدیریت شهری و گسترش تعاملات از همه مدیران، بزرگان و معتمدین مشورت و کمک خواهم خواست ولی تصمیم آخر را باتدبیر و برحسب وظایف قانونی خودم اتخاذ می‌کنم.

وی در ادامهٔ جوابیه خود نوشته است: علی‌رغم صحبت ناصوابی که داشتید بنده آدم شورا و فرد خاصی نیستم بلکه باافتخار منتخب منتخبین شهروندان قزوینی هستم، برابر بودجه سنواتی و سالانه مصوب شهرداری ردیف قانونی جهت هزینه کرد در مراسم‌ها، جشن‌ها و پرداخت هدایا تعیین و به شهرداری ابلاغ‌شده است این موضوع نیز همان‌گونه که بیان‌شده منتفی گردیده، شهرداری در این راستا اقدامی نداشته و این موضوع از طریق معاونت مالی به شما اعلام‌شده است.

طاهرخانی در ادامه با اشاره به وضعیت پرسنل شهرداری، بیان کرده است: به لحاظ هدف‌گذاری مدیریت یکپارچه پرسنلی نیاز است مفاد ماده ۹۵ قانون شوراهای اسلامی شهر مدنظر قرار بگیرد بنابراین از کارمندان و همکاران خدوم شهرداری مطالب غیر مستدل عنوان نکنید، اگر مدارک مستدلی وجود دارد برای حفظ حرمت سایر کارکنان ارائه تا برابر مقررات انجام شود.

وی تأکید کرده است: پروژه هفت‌سنگان مربوط به سنوات قبل و پرونده آن مفتوح است، برحسب دستور رئیس کل دادگستری پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود و شایسته است از اظهارنظر خودداری کنیم، در خصوص اراضی شهری اندیشه نیز شایان‌ذکر است که مطابق با موازین قوانین و سوابق موجود دو مرحله از سوی شهردار وقت توافق شده و حق‌وحقوق شهردار نیز در آن زمان لحاظ شده است.

شهردار قزوین یادآور شده است: به لحاظ مشکلات موجود مستندات در نقل‌وانتقال املاک تهاتری در راستای تسویه بدهی شهرداری در سنوات گذشته به بانک شهر با توجه به ارسال لایحه دوفوریتی شهرداری در اختیار شهرداری قرار دارد با توجه به قیمت املاک و سهام شهرداری کفایت و به سود شهرداری منجر شده که در آینده نزدیک پس از اعلام شورا تحقق خواهد یافت؛ در این برهه از زمان همه مکلف هستیم توجه ویژه به مشکلات مردم داشته باشیم و از هرگونه تنش و اقدام هیجانی در سال جهش تولید خودداری کنیم و با همدلی در توسعه شهر تلاش کنیم.

شورای پنجم سیاسی نیست

مهدیه سادات قافله باشی سخنگوی شورای شهر قزوین نیز با اشاره به نطق پیش از دستور حق‌شناس، تصریح کرد: نطق پیش از دستور شورای شهر بر اساس آیین‌نامه حق داخلی اعضای شورا است، اعضا می‌توانند از این ظرفیت قانونی برای بیان مشکلات شهری استفاده کنند، آقای حق‌شناس، شما در طول سه سال گذشته دوره پنجم یک‌بار هم نطق پیش از دستور نداشتید در سال پایانی و نزدیک به انتخابات ششم این نطق شبهاتی ایجاد می‌کند و به‌جای اینکه بیشتر به مشکلات شهری بپردازد جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد.

وی افزود: اکثریت شورای پنجم در سال ۹۶ انتخاب عموم مردم بودند، گرچه در لیست سیاسی بودیم اما بعداز انتخابات نماینده همه مردم و همه سلایق بودیم، شورای پنجم هیچ‌گاه تصمیم سیاسی نگرفته و سیاسی نبوده است این امر در مصوبات مشهود است.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: سال ۹۶ در شورای شهر قزوین ۱۹۵ مصوبه داریم که تنها ۶ مصوبه آن با ۶ رأی تصویب‌شده که در آن ۶ رأی نیز دو نفر از اعضای شورا غایب بودند، در سال ۹۷ نیز ۲۶۱ مصوبه داریم که ۱۷ مصوبه آن با در نظر گرفتن اعضای غایب در رأی‌گیری با ۵ تا ۶ رأی بوده است، در سال ۹۸ نیز ۲۰۷ مصوبه داریم که با در نظر گرفتن اعضای غایب هنگام رأی‌گیری ۱۴ مصوبه با ۶ رأی بوده است، همچنین در سال جاری نیز ۴۹ مصوبه داشتیم که ۲ مصوبه آن ۶ رأی بوده است.

قافله باشی یادآور شد: در این سه سال شورای پنجم و مدیریت شهری افتخار دارند که یک‌لحظه در ارائه خدمات عمومی به شهروندان تعلل نکردند و حقوق کارکنان به تأخیر نیفتاده است، در این مدت علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی با مدیریت هزینه پروژه‌هایی از قبیل نسیم شمال، کمربند سبز قزوین، پارک بزرگ بانوان در جنوب شهر، پروژه بزرگ یادگار امام، ابتدای ورودی شهر قزوین و ده‌ها فرهنگسرا در دست اجراست و تمام پروژه‌های عمرانی به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

شورای پنجم پاک‌دست ترین شوراها بوده است

مهدی عبدالرزاقی عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: آقای حق‌شناس در نطق خود در خصوص اعضای شورای اسلامی شهر قزوین صحبتی نکردند، اما صحبت‌های ایشان در بیرون دستاویز افراد خناسی شد که به دنبال موضوعات خاص سیاسی خودشان هستند.

وی افزود: چندین نفر با من تماس گرفتند و گفتند که آیا شما هدایا را دریافت کردید؟ من اقرار می‌کنم که شورای پنجم دست پاک‌ترین شورا در سنوات گذشته است و همواره تلاش کردیم نظارت دقیقی بر روی عملکرد شهردار داشته باشیم، در این شورا از رانت استفاده نکردیم و خارج از ضوابط و قوانین دریافتی از مدیران شهری نداشتیم.

این عضو شورا اظهار کرد: پیرو نطق آقای حق‌شناس در فضای مجازی جوی راه‌اندازی شد که به‌تبع آن برخی از سایت‌های رسمی دروغ‌هایی نوشتند اما باید توجه کرد که اگر هفت‌سنگان تفکیک‌شده است این اتفاق در شورای پنجم نیفتاده است، اگر قرار است به تخلفات رسیدگی شود در قوه قضاییه رسیدگی می‌شود ما نمی‌توانیم نظر تخصصی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه کنید که ۱۴ سال شهرداری دست اصولگرایان بوده است، ما قسم خوردیم که کار سیاسی نکنیم و هیچ کار سیاسی نکردیم بلکه برای ارتقا جایگاه قزوین تلاش کردیم این‌که متهم شویم به سیاسی‌کاری و مشکلات مالی کم‌لطفی است، من نمی‌دانم در هفت‌سنگان چه اتفاقی افتاده است و نمی‌توانم در این حوزه نظری بدهم چراکه نظر دادن در این حوزه بر عهده قوه قضاییه است، کلیپ‌هایی در فضای مجازی با عنوان هفت‌سنگان منتشرشده اما افرادی در مجموعه مدیریت شهری از هفت‌سنگان زمین گرفته بودند که حتی عکس و نامشان در این کلیپ نیامده است.

عبدالرزاقی یادآور شد: باور دارم که با آبروی افراد بازی کردن و اسامی آوردن کار درستی نیست وقتی فرد در دادگاه محکوم نشده است نباید اسمی از آن برد، کلیپی تهیه و در فضای مجازی منتشر کرد، اجازه دهید مقام قضایی تصمیم بگیرد.

وی تأکید کرد: اتفاق هفت‌سنگان مربوط به سال ۹۰ تا ۹۳ بوده است که من و سایر همکارانم در شورا حضور نداشتیم، بیش از ده بار در شورای شهر فریاد زدم که ۷۰۰ هزار دلار شهرداری چه شد این موضوع نیز در زمان ما نبود؛ ۳۶ هزار دلار به‌حساب اشخاص واریزشده بود و هیچ‌کس پاسخ نداد چه اتفاقی افتاده است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: اگر نظارتی بر عملکرد مدیریت شهری نبوده مربوط به گذشته است در دوره ما نظارت جدی صورت گرفت، مراجع نظارتی بیایند و بررسی کنند کدام عضو شورا در این دوره از رانت و جایگاه خود استفاده کرده است، بنده با قطعیت اعلام می‌کنم که هیچ جا هیئت‌مدیره نیستم و تاکنون مبلغی جز حق الجلسه دریافت نکردم، از هیچ جایی حقوق نمی‌گیرم و یک شرکت خصوصی دارم که قبل از ورود به شورا این شرکت را داشتم.

وی بیان کرد: در دوره حضورم در شورا نه زمین، نه پولی گرفتم، به نام هیئت‌های مذهبی هم زمین نگرفتم، باور دارم شورای پنجم پاک‌ترین افراد در دوره شورایی هستند و به این افتخار می‌کنیم، این‌ها که فضایی ایجاد کردند دنبال فضای انتخاباتی هستند و فرار روبه‌جلو می‌کنند.

هزینه کرد من در حوزه ورزش بیشتر از دریافتی‌ام از شوراست

سعید دقیقی عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: آقای حق‌شناس در صحبت‌هایشان به شورا اشاره نکردند اما صحبت‌هایشان باعث شد، افراد نزدیک به وی از این صحبت‌ها در فضای مجازی سوءاستفاده کنند و با تهمت‌های خود شأن و مقام من و خانواده‌ام را زیر سؤال ببرند.

وی یادآور شد: من از یک خانواده معمولی هستم و شبانه‌روزی تلاش کردم تا توانستم خانواده‌ام را به رفاه برسانم، قرارداد من در سال ۹۴ برای یک‌فصل در لیگ برتر یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده، این‌که مطرح کنیم که ده میلیون تومان پاداش گرفتم مبلغی نیست که بخواهد بیان شود.

دقیقی عنوان کرد: شب عید با کمک دوستانم ۱۲۰۰ پک غذایی به نیازمندان پخش کردیم که خودم به‌تنهایی ۳۰ میلیون تومان هزینه کردم، فعالیت سه‌ساله حقوق مزایا، پاداش و دریافتی‌ام از شورای شهر را جمع کنید در برابر هزینه‌هایی که در این مدت در حوزه ورزش شهر و خیریه انجام دادم بر ترازو قرار دهیم هزینه کرد من بیشتر از دریافتی‌ام بوده است.

پاداش حقوقی را به‌صورت شخصی هزینه نکردم

فرج‌الله فصیحی رامندی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: این درست نیست اگر مسئله‌ای مطرح شود بروند بگردند نقطه‌ضعف پیدا کنند، امروز در سطح کلان استان ما نخبه‌های بومی با طرح موضوعاتی به جان هم افتادند.

وی افزود: در پرونده هفت‌سنگان و اندیشه افرادی زمین گرفتند که قزوینی نیستند و باید موردتوجه قرار بگیرد، در این میان اگر یک قزوینی جایی کاری انجام داه باشد شده در بوق و کرنا می‌کنند؛ سه سال از شورای پنجم می‌گذرد باید فکر کنیم چه خدمتی می‌توانیم انجام دهیم.

فصیحی یادآور شد: در مجموعه آزادگان به‌عنوان منتخب آزادگان استان و کشوری هستم، در مجموعه اقتصادی هم به‌عنوان یک فرد خدمت می‌کنم بدون چشمداشت و بدون منت کار می‌کنم؛ برای آزادگان مجمع صنعتی مینو در پاداش سالیانه تصویب‌شده بود ۵۰۰ میلیون تومان پاداش به هیئت‌مدیره بدهند.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیئت‌مدیره که نمایندگان حقوقی هستند در اختیار شخص حقوقی قرار می‌گیرد نه نماینده‌های حقیقی، این پاداش مخصوص افراد به‌صورت حقیقی نیست بنابراین آن را به‌صورت شخصی هزینه نکردم.

محسن حق‌شناس نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در مورد اعضای شورا شکی ندارم اما در مورد نوع پرداخت باید شفافیت صورت بگیرد، اگر پرداخت خارج از قانون باشد و ما نیز دریافت کنیم مجرم می‌شویم، در جلسه بعدی با حضور شهردار جوابیه شما را بیان می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha