• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۵:۲۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99040201637
  • خبرنگار : 71576

وکیلی: سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان سریع معرفی شود

وکیلی: سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان سریع معرفی شود

سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: به نظر من تا همین الان هم زمان زیادی را از دست داده‌ایم و بهتر است فدراسیون هر چه سریع‌تر سرمربی جدید تیم نوجوانان را معرفی کند.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابش به عنوان رئیس آکادمی والیبال باشگاه سایپای تهران توضیح داد: کاملا به صورت اتفاقی و برای اولین بار آقای کاشانی را ملاقات کردم که از بنده خواستند در بحث زیرساخت و استعدادیابی باشگاه در حد توانم کمک حال باشم. بنده نیز به واسطه اینکه ایشان معلم بوده‌اند حرفشان به دلم نشست و دستی که به سمتم دراز کرده بودند را گرفتم تا فعالیتی را به نفع والیبال کشور هر چند در رده باشگاهی انجام دهیم. فعالیت در رده زیر ۱۷ سال شرایط خاصی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از همین جا برای آینده والیبال ایران تلاش کنیم.

او همچنین در مورد بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی نوجوانان توضیح داد: هر کسی که قرار است مسئولیت سرمربیگری تیم نوجوانان را بر عهده بگیرد باید از همین حالا مطالعات و برنامه‌ریزی‌های خود را شروع کند. ایران رده‌ای پایین‌تر از نوجوانان ندارد و به همین دلیل وسعت و پراکندگی بازیکنان به خاطر نبود رده نونهالان زیاد است. از نظر من همین الان هم زمان زیادی را از دست داده‌ایم و باید هر چه سریع‌تر تکلیف مشخص شود. درست است که ویروس کرونا تأثیر زیادی بر شرایط ورزش جهان داشته است، اما در دنیا برنامه‌ها تعطیل نیستند و همه کشورها به صورت غیرحضوری و حتی از راه دور مرحله به مرحله برنامه‌های خود را پیش می‌برند. ما هم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان با بیان اینکه رده نوجوانان نیازمند فعالیت بسیاری است، تأکید کرد: نمی‌خواهم برای فدراسیون تعیین تکلیف کنم، اما بهتر است برنامه‌های خود را ارائه و سرمربی جدید را انتخاب کند تا فعالیت خود را با قدرت آغاز کند. شرایط کار کردن در رده‌های پایه خاص است و ما هم قصد داریم از همین باشگاه سایپا حداقل گامی را در راستای آینده‌سازی برای والیبال ایران برداریم. هیچ دلگیری هم میان من و فدراسیون وجود ندارد. من معلم هستم و هر جا که باشم دوست دارم به والیبال کشور کمک کنم که اکنون شرایط در رده باشگاهی فراهم است.

وکیلی در مورد شاخص‌های لازم برای سرمربی جدیدی تیم ملی نوجوانان اظهار کرد: از نظر من داشتن تجربه زیاد و اطلاعات بالا در مورد والیبال جهان و خصوصا والیبال ایران می‌تواند اصلی‌ترین ویژگی‌های یک سرمربی خوب برای این رده باشد. سرمربی رده نوجوانان باید بداند در این رده سنی هر دو سال تغییر نسل داریم و باید اطلاعات زیادی را در مورد پتانسیل والیبال ایران داشته باشد. همچنین موضوع مهم این است که کار کردن با نوجوانان صبوری زیادی می‌طلبد. بهتر است سرمربی جدید این موضوع را نیز مد نظر داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آینده والیبال ایران را می‌توان برای چند سال پیش رو روشن دید، تصریح کرد: همان طور که می‌دانید فرصت برای ستاره‌های فعلی والیبال ما از جمله سعید معروف، محمد موسوی و... زیاد بوده است. حدودا ۱۲ سال است که در تیم ملی حضور دارند و البته لایق آن هستند. هدفم از گفتن این موضوع آن است که اگر به جوانان و نوجوانان فعلی خود فرصت دهیم، مطمئن باشید جایگزینان شایسته‌ای برای نسل فعلی هستند. قطعا نسلی که در رده جوانان قهرمان جهان شد می‌تواند در رده بزرگسالان هم موفق ظاهر شود. به هر حال همین بازیکنان هستند که چه بخواهیم چه نخواهیم باید جایگزین نفرات فعلی و ستاره‌ها شوند.

وکیلی افزود: فکر می‌کنم ایران در حال حاضر بین سه کشور اول دنیا در بخش استعدادیابی است. شخصا نگران آینده نیستم، اما هر غفلتی می‌تواند لطمه بزرگی به آینده والیبال ایران بزند. الان روند خوبی داریم و می‌توانیم سریع‌ترش کنیم. در حال حاضر میانگین قدی بازیکنان رده جوانان ما دو متر است، همگی والیبال را می‌فهمند، مهم‌تر از هر چیزی سنشان واقعی است و توانسته‌اند در همین سنین پایین لژیونر شوند. مطمئن هستم که اگر با همین روند پیش رویم مشکلی در آینده نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha