• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99040201329
  • خبرنگار : 50024

بخش خصوصی به خوبی از کاروانسرای شاه‌عباسی کرج نگهداری نکرده است

بخش خصوصی به خوبی از کاروانسرای شاه‌عباسی کرج نگهداری نکرده است

ایسنا/البرز معاون میراث فرهنگی البرز گفت: میراث فرهنگی به وظیفه خود برای ارسال گزارش در خصوص عدم  رسیدگی و نگهداری استاندارد از این مجموعه از سوی بهره بردار عمل کرده است.

علیرضا دهقان مهرجردی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کاروانسرای شاه عباسی از سال ۸۸ توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در اختیار بهره بردار بخش خصوصی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا در اختیار میراث فرهنگی نیست، ادامه داد: میراث فرهنگی صرفاً ناظر عالی این مجموعه است و در صورت مشاهده اهمال بهره بردار در حفظ و نگهداری این بنای تاریخی صرفاً می‌تواند موضوع را به صندوق احیاء گزارش دهد.

وی توضیح داد: میراث فرهنگی به وظیفه خود برای ارسال گزارش در خصوص عدم  رسیدگی و نگهداری استاندارد  از این مجموعه از سوی بهره بردار عمل کرده است.

این مسئول اضافه کرد: بنا شده این هفته جلسه‌ای برای تعیین تکلیف بهره بردار فعلی این مجموعه برگزار شود و علت اینکه چرا در طول چند سال اخیر به این بنای تاریخی رسیدگی نکرده مشخص شود.

معاون میراث فرهنگی البرز ادامه داد: میراث فرهنگی عدم رضایت خود از عملکرد بهره بردار فعلی کاروانسرای شاه عباسی را به صندوق احیاء اعلام کرده و باید پس از برگزاری جلسه تصمیمات لازم در خصوص این مجموعه گرفته شود.

دهقان مهرجردی ادامه داد: وقتی بنای تاریخی طبق قراردارد به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود، این سرمایه گذار است که موظف می‌شود از این مجموعه به خوبی محافظت کند و میراث فرهنگی وظیفه‌ای در قبال مرمت و نگهداری از آن ندارد.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی پاسخگوی وضعیت بناهایی که زیر نظر این مجموعه قرار دارد هست و دقت کافی در نگهداری و حفظ آنها دارد ولی در خصوص سایر بناها به عنوان ناظر عالی گزارش علمی خود را در خصوص وضعیت بناها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha