• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040201327
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

نقشه راه تجارت خارجی ضروری است

نقشه راه تجارت خارجی ضروری است

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: نقشه راه تجارت خارجی، طی سال‌های پیش‌رو می‌تواند طیف وسیعی از پتانسیل‌های مغفول مانده صنایع استان و استعدادهای کمتر دیده شده سایر صنایع را در برگیرد.

علی یگانه‌فرد صبح امروز (۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، از تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان در جلسه کارگروه توسعه صادرات خبر داد و اظهار کرد: برای این نقشه راه بیش از شش ماه کار کارشناسی در اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفته است. از آنجایی که برنامه‌های تجارت خارجی استان زنجان در سال‌های گذشته غالبا به صورت کوتاه‌مدت دنبال شده و برنامه‌ها وابسته به متغیرهایی از جمله سیاست خارجه و دیگر عوامل دخیل بوده است.

وی افزود: یکی از عوامل مهم توسعه و جهش تولید برای عملیاتی کردن شعار سال، توسعه صادرات غیرنفتی است و در سال ۱۳۹۱ برای صادرات استان هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود که هرگز به آن عدد نرسیده‌ایم. همچنین صادارت زنجان طی ۱۰ سال گذشته رقمی معادل ۵۵۰ میلیون دلار بوده و تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان با همکاری سازمان‌های مختلف صورت گرفته و به دنبال توسعه هرچه بیشتر صادرات استان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه این نقشه راه به‌ صورت پلکانی و با هدف گسترش روابط خارجی در سبدهای خالی و کشورهای کمتر دیده شده تدوین شده است، ادامه داد: در این نقشه راه وابستگی استان از تجارت با دو کشور نخست خارجی طرف همکاری استان کاهش داده شده، اما دید این نقشه به حفظ بازارهای قبلی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی بوده است.

یگانه‌فرد تصریح کرد:  نقشه راه تجارت خارجی، طی سال‌های پیش‌رو می‌تواند طیف وسیعی از پتانسیل‌های مغفول مانده صنایع استان و استعدادهای کمتر دیده شده سایر صنایع را در برگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه برای این نقشه راه هدف‌گذاری دو الی سه ساله با دست‌یابی به هدف نهایی صادرات یک میلیارد دلاری برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: الزاماتی نیز از جمله حمایت‌های دولتی، توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌های صادراتی استان، کنترل واردات و ... نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha