• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99033119343
  • خبرنگار : 50210

ضرورت دورخیز صنایع استان مرکزی برای گذر از پیک تابستانی مصرف برق

ضرورت دورخیز صنایع استان مرکزی برای گذر از پیک تابستانی مصرف برق

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: گذر از پیک تابستان 99 نیازمند همکاری صنایع است.

 محمد اله داد در جمع خبرنگاران از تداوم اجرای طرح کاهش پیک بار برای مشترکین صنعتی استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 349 مشترک صنعتی همکار به میزان 97 مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند، افزود: 44 میلیارد و 700 میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شد.

اله داد بیان کرد: پیک سال 98 در استان در ساعت 12 روز 31 تیر با دمای هوای 35 درجه به میزان 919 مگاوات بود که در صورت عدم همکاری و صرفه جویی مشترکین، این عدد به 977 می رسید ولی 85 درصد از مشترکین الگوی مصرف را در سال گذشته رعایت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه 70 درصد مصرف برق  استان مرکزی در بخش مولد است، تصریح کرد: همسوسازی و تعامل متقابل صنایع و شرکت‌های توزیع برق، شناسایی منابع انرژی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از این منابع از فرصت‌های مهم برای توسعه صنعت برق است.

وی با بیان اینکه عبور از پیک مصرف در سال جاری از موضوعات بسیار مهم صنعت برق است، افزود: تامین برق صنایع اولین گام برای کمک به رونق تولید و جهش اقتصادی کشور است و عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های آموزشی جهت نهادینه سازی مدیریت مصرف برق در استان به کمک رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده شده است، افزود: نهاد‌های مردمی نیز در آموزش مدیریت مصرف برق نقش موثری دارند.

 اله‌داد با تاکید بر لزوم تغییر رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق، بکارگیری روش‌های کاربردی و فرصت‌های اصلاح الگوی مصرف در زمینه‌های روشنایی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و مصارف جمعی مشترکان را از جمله راهکار‌های اساسی در زمینه کاهش برق دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha