• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99033119302
  • منبع : بی بی‌ سی

دادستان فدرال آمریکا به رغم اعلام وزیر دولت ترامپ از سمتش کنار نمی‌رود

دادستان فدرال آمریکا به رغم اعلام وزیر دولت ترامپ از سمتش کنار نمی‌رود

به دنبال اعلام وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر کناره‌گیری دادستان منهتن، دادستان فدرال ناحیه جنوبی نیویورک گفته است او از سمت خود استعفا نداده است.

به گزارش ایسنا، دادستان فدرال منتهن یکی از مهم‌ترین دادستان‌های آمریکا به شمار می‌رود و جئوفری برمن، بیانیه صادر شده از سوی ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا مبنی بر کناره‌گیری را رد کرده است.

برمن گفته است از سمت خود کنار نرفته و هیچ نیتی برای این کار ندارد.

انتصاب برمن به دادستانی منهتن از سوی یک قاضی صورت گرفته و در مورد این که وزیر دادگستری اختیار برکناری او را دارد یا نه ابهام‌هایی مطرح است.

صلاحیت جانشین او که از سوی رئیس‌جمهوری منصوب می‌شود، باید توسط سنا تائید شود و در آن زمان می‌توان او را از این سمت کنار گذاشت.

به گزارش بی.بی.سی، برمن جمهوریخواه است و از اهداکنندگان کمک مالی به حزب جمهوریخواه از جمله ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است.

دادستانی منهتن از چندی پیش در حال تحقیق در باره چندین تن از افراد مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از جمله مایکل کوهن، وکیل سابق او بوده است.

برمن گفته است تحقیقات "بدون تاخیر و توقف" ادامه خواهد داشت.

مایکل کوهن به جرم تخلف مالی در کارزار انتخاباتی ترامپ از طریق حق‌السکوت دادن به یکی از معشوقه‌های او، فرار مالیاتی و همین‌طور دروغ‌گویی به کنگره به سه سال زندان محکوم شد.

دادستانی منتهن در حال حاضر در حال تحقیق در مورد رودی جولیانی، وکیل فعلی ترامپ است.

ویلیام بار گفته است است جی کلیتون، مدیرعامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جایگزین برمن خواهد شد. کلیتون قبلا در دادستانی کار نکرده است.

برمن گفته است که او از "کناره‌گیری‌اش" از طریق بیانیه صادر شده توسط وزیر دادگستری آمریکا باخبر شده است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا توضیحی در باره این کار خود نداده است.

برمن دادستان مسئول در رسیدگی به پرونده جفری اپستاین، میلیاردر آمریکایی هم بوده است. اپستاین به جرم آن که از یک فرد زیر سن قانونی خواستار رابطه جنسی شده بود، به زندان محکوم شد.

برمن اخیرا گفت شاهزاده اندرو، فرزند ملکه بریتانیا به وعده خود برای همکاری در تحقیقات این پرونده عمل نکرده است. شاهزاده اندرو متهم است که با یک دختر زیر سن قانونی رابطه جنسی داشته است.

مناقشه جدید چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ در کتابش که به زودی منتشر می‌شود، گفت ترامپ به دفتر برمن فشار وارد کرده بود تا تحقیقات در باره هالک‌بانک، بانک بزرگ ترکیه را متوقف کند.

این بانک به مشارکت در یک نقشه چند میلیارد دلاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم بوده است.

پریت بارارا، دادستان سابق منهتن هم که از سوی دونالد ترامپ اخراج شده بود، اقدام صورت گرفته را "عجیب و غریب" توصیف کرده است.

بارارا گفته است "چرا رئیس‌جمهوری در یک جمعه شب، کمتر از پنج ماه قبل از انتخابات، می‌خواهد از دست دادستان منتخب خود خلاص شود؟"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha