• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99032818131
  • خبرنگار : 71588

ادامه آزمایش‌های موشکی مقاومت در غزه/ "حماس همانند یک ارتش آماده جنگ است"

ادامه آزمایش‌های موشکی مقاومت در غزه/ "حماس همانند یک ارتش آماده جنگ است"

مقاومت فلسطین صبح امروز چهارشنبه دست به آزمایش‌های موشکی جدیدی در نوار غزه زده است. از سوی دیگر، یک مسؤول بلندپایه سابق اسرائیلی تاکید کرد که جنبش حماس امروز همانند ارتش‌های بزرگ آماده ورود به جنگ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که مقاومت فلسطین در راستای ادامه آزمایش‌های موشکی خود در این باریکه، اقدام به شلیک چندین موشک به سمت دریا کرده است.

خبرگزاری فلسطینی "صفا" با اشاره به این مساله تاکید کرد که صدای انفجارهای شنیده شده در برخی مناطق، ناشی از همین آزمایش‌ها بوده است.

همچنین به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این مسؤول بلندپایه سابق سرویس‌های اطلاعاتی داخلی "شاباک" اظهار کرد: حماس به موشک‌های کوتاه برد جدیدی دست یافته که می‌توانند چالشی جدی و بزرگ برای سامانه گنبد آهنین باشند که عملا برای مقابله با چنین موشک‌هایی با مشکل مواجه است.

این شبکه همچنین به نقل از برخی منابع امنیتی بلندپایه اسرائیلی آورده است که جنبش حماس در راستای آمادگی برای جنگ آینده، همچنان در حال آزمایش‌های موشکی جدید است و بر تعداد موشک‌ها و جنگ افزارهای خود می‌افزاید، به ویژه موشک‌های کوتاه بردی که قادر به حمل مقادیر زیادی مواد منفجره هستند و می‌توانند خسارت‌های بسیار سنگینی به بار بیاورند.

همچنین برخی منابع امنیتی و نظامی در تل‌آویو گفته‌اند که فرماندهان نیروهای امنیتی اسرائیلی در تل‌آویو سه هفته پیش به طور مفصل به بررسی تلاش‌های بی‌وقفه حماس برای افزایش قدرت نظامی خود پرداختند. آن‌ها می‌گویند که حماس از آرامش نسبی حاکم بر نوار مرزی غزه برای تقویت توان موشکی خود و افزایش برد و دقت این موشک‌ها استفاده می‌کند و مخفیانه در حال وارد کردن سلاح‌های بیشتر به غزه است.

این منابع تاکید کردند که حماس اکنون موشک‌هایی در اختیار دارد که تا بعد از حیفا هم می‌رسند.

به گفته این منابع، جنبش حماس طی روزهای اخیر اقدام به شلیک چند موشک آزمایشی به سمت دریا کرده است که این آزمایش‌ها در راستای تلاش گردان‌های قسام برای تقویت توان نظامی خود انجام می‌گیرند و سرویس‌های امنیتی اسرائیلی بر این باورند که آزمایش‌های موشکی حماس با هدف بالابردن کارآمدی و توانایی نظامی این جنبش جهت جنگ‌های آینده انجام می‌گیرند.

آزمایش‌های موشکی حماس موجب ترس و نگرانی شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مجاور غزه نیز شده است و آن‌ها بعضا شاهد این آزمایش‌ها بوده و حتی از آن فیلم هم می‌گیرند.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هم بارها نسبت به انجام حملاتی از طریق دریا توسط جنبش حماس هشدار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی بارها گفته‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی نگران حمله حماس و جهاد اسلامی به سکوهای گازی در شهر عسقلان در جنگ‌های آتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha