• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99032516170
  • خبرنگار : 50180

نیلوفرهای این سراب را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌بینید!

نیلوفرهای این سراب را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌بینید!

ایسنا/کرمانشاه سراب نیلوفر کرمانشاه، نیلوفرهایی دارد که خاص خودش است و مشابه آنها را در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توان دید.

دانیال کهریزی مجری طرح تکثیر و احیاء نیلوفرهای آبی سراب نیلوفرکرمانشاه به مناسبت روز ملی گل و گیاه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه از نوع نیلوفرهای گل‌زرد هستند، گفت: مشابه این نیلوفرها را در هیچ کجای دنیا نمی توان دید.

کهریزی با اشاره به زیبایی منحصربفرد نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه، اضافه کرد: وجه تمایز نیلوفرهای گل زرد با دیگر گل های نیلوفری در این است که برگ و گلهای زرد رنگ این گونه به صورت گرد و نیزه‌ای روی آب می‌آیند و زیبایی چشم‌نواز و خیره کننده‌ای به سراب نیلوفر کرمانشاه می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: این گل های نیلوفری زیبا که از اردیبهشت ماه شروع به رشد کرده و در فصل تابستان در سراب نیلوفر به چشم می خورند، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارند.

مجری طرح تکثیر و احیاء نیلوفرهای آبی سراب نیلوفرکرمانشاه سپس با بیان اینکه از سال 92 برای جلوگیری از انقراض نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر، گل‌ها را به روش "کشت بافت" در حوضچه‌هایی تکثیر کرده‌ایم، گفت: تاکنون در پنج مرحله و در هر مرحله 80 بوته را در سراب نیلوفر رها سازی کرده ایم که آخرین بار نیز در شش ماه گذشته، کار رهاسازی بوته ها را انجام دادیم.

وی ادامه داد: با رها سازی بوته های گل زرد نیلوفری نگذاشتیم این گونه گیاهی منحصر به فرد در دنیا منقرض شود.

کهریزی با اشاره به درجه حرارت و Ph متفاوت سراب نیلوفر کرمانشاه در مقایسه با دیگر سراب‌ها، گفت: در سراب های هشیلان و یاوری هم اقدام به رها سازی بوته های گل زرد نیلوفری در حد یکی دو بوته کرده‌ایم که امیدواریم در این دو سراب استان نیز شاهد رویش این نیلوفرهای استثنایی باشیم.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۷:۵۱

درود بر پروفسور کهریزی، افتخار استان و کشور