• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99022518471
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون استاندار لرستان:

اسکان عشایر نباید منجر به از دست رفتن منابع مالی و درآمدی شود

اسکان عشایر نباید منجر به از دست رفتن منابع مالی و درآمدی شود

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: اسکان عشایر منجر به از دست رفتن منابع مالی و درآمدی آنها نشود.

گودرز امیری امروز ۲۵ اردیبهشت در اولین جلسه شورای عشایر و توسعه مناطق روستایی استان اظهار کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به عشایر، موضوع تهیه علمی و فنی طرح ساماندهی عشایر در دستور کار قرار گیرد و اطلاعات و آمارهای دقیق عشایر استان در این طرح لحاظ شود تا بتوان از آن به عنوان سند علمی و راهبردی بهره‌گیری کرد.

وی بیان کرد: موضوعات مربوط به مشکلات عشایر ابتدا در جلسات شورای عشایر شهرستان‌ها ارائه و در صورت نیاز در شورای استانی برای رفع مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم مطرح شود.

امیری با اشاره به اهمیت تأمین سوخت عشایر تاکید کرد: به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب به منابع طبیعی و جنگل‌های استان، سوخت مورد نیاز عشایر در قالب نفت، گاز یا پنل‌های خورشیدی تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر فرآوری و برندسازی محصولات عشایری افزود: از ظرفیت‌های مهم در حوزه عشایر استان تولیدات و محصولات آنها در قالب فرآورده‌های دامی، لبنی و صنایع دستی است که با آموزش در زمینه طرز تهیه و فرآوری این محصولات ضمن رونق بخشی به آنها می‌توان در زمینه برندسازی تولیدات عشایری اقدام کرد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اسکان عشایر تصریح کرد: این موضوع باید با مطالعه و بررسی همراه باشد تا اسکان عشایر منجر به از دست رفتن منابع مالی و درآمدی آنها نشود.

امیری به موضوع کاشت درختان مثمر و گیاهان دارویی در محدوده مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: در صورت تشخیص توان بهره‌وری از این ظرفیت به عشایر متقاضی مجوز کاشت داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح‌های عمرانی دارای اولویت در مناطق عشایری و روستایی برای تأمین اعتبار معرفی شوند، گفت: موضوع تأمین آب، تجهیزات اطفا حریق و آموزش سوادآموزی عشایر توسط دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری در حوزه مناطق روستایی و عشایری شناسایی شوند و با بررسی و کارشناسی در حوزه‌های بلدهای محلی برای گردشگران، ایجاد کمپ‌های موقت اقامتی و راهنمایی گروه‌های ورزشی در این مناطق، زمینه رونق گردشگری و تولید درآمد فراهم شود.

امیری تاکید کرد: راه‌های دسترسی مناطق روستایی و عشایری و خطوط ارتباط مخابراتی توسط دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی و مشکلات موجود رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha