• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99021712678
  • خبرنگار : 30105

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

برداشتن محدودیت های اجتماعی روند ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

برداشتن محدودیت های اجتماعی روند ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با برداشتن محدودیت های اجتماعی، پیش بینی می شود در هفته آینده روند ابتلا به کرونا ویروس در منطقه سیستان افزایشی شود.

دکتر هادی میرزایی افزود: وضعیت سفید به این معنا نیست که ویروس کرونا در آنجا وجود ندارد بلکه نشان دهنده فعالیت موفق نیروهای درمانی در آن منطقه می باشد.

وی اظهار داشت: بعنوان دومین منطقه دراستان ازلحاظ بیماران مبتلا به کرونامحسوب می شویم به گونه ای که تقریبا هر روز بیمارمبتلا به این ویروس را از طریق خانه های بهداشت، مراکز۱۶ ساعته و مراکزدرمانی، شناسایی می کنیم که این امرخوشبختانه باعث گردیده تا نه تنها شناسایی افرادمبتلا به موقع صورت پذیرد بلکه باعث کاهش آمارمرگ و میر نیز شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات به موقع تیم های زحمتکش بهداشتی اعم از بهورزان، بهداشت یاران و پزشکان، در طی ۱۰ روز اخیر، موارد مثبتی که منجربه بستری شده تنها یک مورد بوده و موارد مرگ ومیر ناشی از این ویروس نیز روند کاهشی داشته است.

وی اضافه کرد: ۷۶ درصد موارد بصورت سرپایی از طریق مراجعه مردم به خانه های بهداشت بوده که در این خصوص جزو دانشگاههای اول استان و برتر کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ۵۹ درصد مبتلایان مرد و ۴۱ درصد را نیز بانوان به خود اختصاص داده اند.

میرزایی ادامه داد: متاسفانه علی رقم توصیه ها و هشدارهای داده شده درزمینه مسافرت نکردن به منطقه سیستان برطبق آمار رسمی در ایام نورود بالغ بر ۱۶۸ هزار نفر وارد منطقه شدند و برطبق آمار غیررسمی ورود مسافران به منطقه را تا ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده اند که متاسفانه در این ایام آمارمرگ و میر، بستری و بیماران ما به طرز محسوسی بالا رفت ولی در حال حاضر با اقدامات خوب انجام شده، روند افزایشی مبتلایان، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۱ نفر بیمار کرونا در بیمارستان سینا زابل بستری هستند که از این تعداد چهار نفر مشکوک و الباقی منفی هستند و مورد مثبت هم نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در این منطقه ۱۰۰ درصد غربالگری انجام شده و اکنون نیز مرحله دوم غربالگری آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha