• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021712545
  • خبرنگار : 50176

تأکید معاون استانداربر استانداردسازی آسانسورهای بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پزشکان لرستان

تأکید معاون استانداربر استانداردسازی آسانسورهای بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پزشکان لرستان

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر استانداردسازی آسانسورهای بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پزشکان تأکید کرد.

گودرز امیری در نشست شورای استاندارد لرستان که امروز هفدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به جدیت در پیگیری استانداردسازی وسایل تفریحی، اظهار کرد: بی‌توجهی به موضوع استانداردسازی وسایل بازی مستقر در مراکز تفریحی، به‌عنوان یک تهدید در بروز حوادث ناگوار برای مردم به‌ویژه کودکان است.

وی تصریح کرد: باید تمامی موانع و مشکلات موجود درزمینهٔ استانداردسازی وسایل بازی بررسی شوند و اقدامات لازم تا پایان خردادماه سال جاری انجام گیرد.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر عدم صدور پایان کار توسط شهرداری‌ها قبل از تائید ایمنی آسانسور توسط استاندارد، خاطرنشان کرد: آسانسورهای نصب شده و مورد استفاده در دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها، مراکز عمومی اعم از مراکز خرید، ساختمان‌های پزشکان و ...، بایستی در اسرع وقت استانداردسازی شوند و در صورت عدم اقدام تا زمان استانداردسازی و دریافت تأییدیه ایمنی، پلمپ شوند.

مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان نیز در این نشست، ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه دستگاه‌های اجرایی که به‌نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه کنند.

وی بیان کرد: به استناد ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند پس از وصول گزارش‌های سازمان استاندارد، ضمن انجام اقدامات اصلاحی و اعمال نظرات سازمان، از نتایج اقدامات به‌عمل‌آمده، سازمان استاندارد را مطلع کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان ادامه داد: در این راستا همکاری بین بخشی در اجرای مواد قانونی، بسیار مؤثر است و این مهم باید توسط دستگاه‌های مرتبط در برنامه کاری قرار گیرد.

قنبریان با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی وسایل بازی در استان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌گیری از سامانه نظارت بر استانداردسازی وسایل تفریحی، در حال حاضر ۱۶۸ مرکز تفریحی شامل ۱۷ شهربازی، ۱ مرکز قایق‌رانی، ۱۹ پارک بازی و ۱۳۱ زمین‌بازی در استان وجود دارد که در مجموع ۶۴۳ وسیله بازی در این مراکز مستقر است و از این تعداد حدود سیزده درصد استانداردسازی شده‌اند و بیشترین عدم انطباق هم مربوط به وسایل زمین‌بازی است که به‌طور رایگان در دسترس شهروندان دارد.

وی همچنین گزارشی از صدور تأییدیه استاندارد آسانسور اعم از اولیه و ادواری بیان کرد و افزود: در سال ۹۸ تعداد ۷۰۹ ثبت درخواست بازرسی آسانسور در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شد که از این تعداد ۵۶۰ مورد موفق به دریافت تأییدیه ایمنی شده‌اند و درصد رشد قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سال ۹۷ دیده می‌شود.

مدیرکل استاندارد لرستان اضافه کرد: با توجه به این‌که یکی از وظایف استاندارد حفظ ایمنی و سلامت مردم است، اخذ تأییدیه ایمنی آسانسور در ساختمان‌های دارای آسانسور، الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha