• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99021510677
  • خبرنگار : 71573

برگزاری دوره‌های تربیت مدرس مجازی به صورت همزمان و غیرهمزمان

برگزاری دوره‌های تربیت مدرس مجازی به صورت همزمان و غیرهمزمان

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی؛ بنیاد سعدی در راستای تسهیل تربیت مدرسان متخصص آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به برگزاری دوره‌های «تربیت مدرس همزمان و غیر همزمان به صورت مجازی» اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به منظور تربیت مدرسان متخصص در آزفا، بنیاد سعدی دوره‌های مجازی غیر همزمان و همزمان را برگزار کرده تا علاقمندان شرکت در این دوره‌ها بتوانند با وارد شدن در سامانه بنیاد سعدی به کلاس متصل شوند. استادهای این دوره‌ها متخصصین آزفا هستند.
در دوره غیر همزمان روش تدریس زبان فارسی، که از ۲۴ اسفند ماه همزمان با رونمایی از دوره فوق و شرکت ۴۰ نفر از علاقمندان و رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف شروع شده است، تاکنون بیش از ۱۱۴ نفر شرکت کرده و بیش از ۱۴۰ نفر دیگر در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند.
طراحی این دوره زیر نظر یک تیم متخصص ۱۳ نفره از تکنولوژیست‌های آموزشی، متخصص‌های آزفا، مهندس‌های رایانه و فناوری اطلاعات، گرافیست و تدوین‌گر انجام شده است.

محتوای دوره‌های غیرهمزمان در بنیاد سعدی شامل ۹ جلسه ویدئوهای آموزشی تعاملی، متن ویدئوها، منابع مرتبط و آزمون برخط طراحی شده است و همچنین برای علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های برخط همزمان به صورت مجازی ۳۰ تا ۴۰ ساعت آموزشی مطابق با استاندارهای آموزشی بنیاد سعدی در نظر گرفته شده است.

دوره تربیت مدرس مقدماتی که با طراحی جدیدی در حال برگزاری به صورت حضوری بود، به علت شیوع ویروس کرونا متوقف و ادامه آن به صورت همزمان در هفته پایانی فروردین ماه برگزار شد.

دوره همزمان تربیت مدرس دانشگاه مجازی المصطفی نیز در ۲۰ جلسه با ۳۸ نفر شرکت کننده، توسط هفت نفر از استادهای متخصص آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha