• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99020906308
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

برندسازی صنایع دستی 3 شهر و یک روستای استان را در حال اجرا داریم

برندسازی صنایع دستی 3 شهر و یک روستای استان را در حال اجرا داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برنامه برندسازی سه شهر و یک روستای استان در حوزه صنایع دستی در حال انجام است.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن برندسازی شهرهای مختلف استان از حدود یک‌سال پیش، اظهار کرد: طبق این برنامه قرار بود باتوجه به غنی بودن استان از نظر صنایع دستی هرکدام از شهرها را که تعداد زیادی از مردم آن در یک رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، در رشته مورد نظر برندسازی شده و نماد آن رشته در این شهر نصب شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت اقدامات مربوط به برندسازی و نصب نماد در شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم انجام شد و برندسازی دو شهر و یک روستای دیگر هم در برنامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه برندسازی دالاهو به عنوان شهر تنبور، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی در دستور کار است، افزود: برنامه تبدیل دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور باتوجه به قدمت و پیشینه این هنر و وجود خانه تنبور در این شهرستان از چند سال پیش مورد توجه قرار گرفته، اما موانعی برای تحقق این هدف وجود دارد که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در شورای ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی بصورت مشروط پذیرفته شد و امسال باید با رفع موانع آن را به ثبت برسانیم.

قادری تاکید کرد: برای تکمیل پرونده ثبت ملی این شهر نیاز به همکاری مسئولین شهرستان داریم و اگر آنها پای کار نیایند این پرونده تا تابستان هم تکمیل نخواهد شد.

وی افزود: با ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور، اقدامات لازم برای برندسازی و نصب المان تنبور را این شهر انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به برنامه های صورت گرفته برای برندسازی روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی و نودشه به عنوان شهر ملی گیوه هم اشاره کرد و گفت: برای برندسازی این دو منطقه هم درحال راه اندازی دبیرخانه دهکده سازهای سنتی و گیوه در فش و نودشه هستیم تا بصورت تخصصی بتوانیم روی صنایع دستی آنها کار کنیم.

وی تصریح کرد: این دبیرخانه ها با رصد و پایش تولیدات سازهای سنتی و گیوه در فش و نودشه در حفظ، نگهداری، برندسازی و تجاری سازی آنها تمرکز خواهند داشت.

قادری در خصوص برندسازی سایر شهرستانها هم گفت: چندی پیش در نشست ستاد کرمانشاه 2020 از فرمانداران خواستیم پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند، اما اکثر آنها برندهایی را مطرح می کنند که در حوزه کشاورزی است، در حالیکه اولویت ما در حوزه صنایع دستی خواهد بود.

وی بابیان اینکه برای ثبت ملی و برندسازی این شهرستانها باید با همکاری جهادکشاورزی استان اقدام کرد، عنوان کرد: برای مثال در شهر سنقر می توانیم پرونده شیوه فرآوری تخمه آفتابگردان را تهیه و ارسال کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: درصورتی که همکاری فرمانداران شهرستانها را داشته باشیم تا قبل از رویداد کرمانشاه 2020 تعدادی از شهرهای استان را برندسازی می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha