• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99012716209
  • خبرنگار : 71496

پنهانکاری اسرائیل در ارائه آمار کرونا در قدس شرقی/ افزایش آمار قربانیان به ۱۲۶ تن

پنهانکاری اسرائیل در ارائه آمار کرونا در قدس شرقی/ افزایش آمار قربانیان به ۱۲۶ تن

منابع فلسطینی از پنهان کاری اسرائیل در اعلام آمار ویروس کرونا در قدس شرقی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، دولت اسرائیل با انتشار نقشه‌ای شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سرزمین‌های اشغالی را به نسبت مناطق و محلات گوناگون اعلام کرد. در حالی که در این نقشه هیچ مورد از ابتلای به کرونا در قدس شرقی اشغالی مشاهده نمی‌شود در حالیکه فلسطینیان و منابع غیر رسمی از ابتلای ده‌ها تن در این شهر خبر می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین امکان ارائه آمار از مبتلایان کرونا در قدس شرقی که حدود ۳۴۰ هزار فلسطینی در آنجا زندگی می‌کنند را ندارد و تنها وزارت بهداشت اسرائیل می‌تواند این آمار را ارائه کند.

فادی الهدمی٬ وزیر امور قدس دولت فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه مسائل سیاسی عامل عدم انتشار دقیق آمار کرونا در قدس شرقی است٬ افزود: مخفی کردن آمار کرونا توسط وزارت بهداشت اسرائیل هیچ کمکی برای مقابله با این بیماری نخواهد کرد. اسرائیل قصد دارد از دسترسی فلسطینی‌ها و تیم‌های بهداشتی قدس شرقی به اطلاعات و تعداد موارد جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد موارد در سراسر جهان به جز قدس شرقی در دسترس است، گفت: اسرائیل در قدس شرقی نیروی اشغالگر محسوب می‌شود. عدم اعلام داده‌ها توسط آنان غیرقانونی بوده و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

همچنین در حالی که آمار کرونا ارائه شده توسط اسرائیل در قدس شرقی صفر است٬ یک فلسطینی مقیم محله سیلوان در این شهر اعلام کرد که تست کرونای وی در روز شنبه گذشته مثبت بوده است.

وی از افرادی که اخیراً با او در تماس بوده‌اند خواست تا آزمایش کرونا انجام دهند.

وزارت بهداشت اسرائیل امروز، چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با مرگ سه بیمار دیگر شمار قربانیان ویروس کرونا به ۱۲۶ نفر افزایش یافته است.

براساس این بیانیه٬ تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور با شناسایی ۱۵۴ مورد جدید به ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و حال ۱۷۶ نفر از بیماران نیز وخیم گزارش شده است.

تاکنون۲۳۰۹ بیمار کرونایی در اسرائیلی بهبود یافته‌اند. تمامی مدارس اسرائیل تعطیل و تجمع افراد هم ممنوع شده است.

همچنین بسیاری از مشاغل تجاری به جز فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و بانک‌ها تعطیل شده‌اند.

ورود شهروندان خارجی به اسرائیل که مجوز اقامت ندارند نیز ممنوع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha