• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99012716060
  • منبع : نمایندگی زنجان

در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

راه‌اندازی طرح «ضیافت همدلی» برای دستگیری از نیازمندان در زنجان

راه‌اندازی طرح «ضیافت همدلی» برای دستگیری از نیازمندان در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح «ضیافت همدلی» برای دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح «ضیافت همدلی» برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندان با استفاده از ظرفیت خیران، مراکز افق، موقوفات مرتبط، بقاع متبرکه و حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیات واقفان که همه ساله در ماه رمضان اجرا می‌شود، اطعام و افطاری دادن به نیازمندان است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم، طرح‌های مربوط به افطاری اجرا نمی‌شود و به جای آن، نیازمندان از طریق معتمدان محلی و مراکز افق شناسایی و بسته‌های غذایی با حفظ کرامت به آن‌ها اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، هدف از اجرای طرح ضیافت همدلی را، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، تقویت بعد اجتماعی و خدماتی بقاع متبرکه و امامزادگان، کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و فراهم کردن مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: منابع اجرای این طرح از طریق جلب مشارکت متولیان، خیران، بازاریان و افرادی که دارای توان مالی هستند، موقوفات و منابع مالی در اختیار مراکز افق جوار امامزادگان تأمین می‌شود و سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق مراکز افق سهیمه‌ای را جهت تهیه بسته‌های غذایی برای کمک به نیازمندان تعیین کرده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح دیگری از طرف اوقاف و امور خیریه برای سرکشی به نانوایی‌ها در نظر گرفته شده که در این طرح ۵ بار در ماه رمضان با مراجعه به نانوایی‌ها، هزینه نان افرادی که توان مالی برای تهیه آن نداشتند و به نانوایی بدهکار هستند، پرداخت می‌شود.

کرمی به ممنوعیت تردد و برگزاری اجتماعات در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و گفت: بازگشایی این اماکن در ماه مبارک رمضان منوط به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha