• شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99010200759
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام:

مردم از ظرفیت سامانه توزیع اقلام بهداشتی بیشتر استفاده کنند

مردم از ظرفیت سامانه توزیع اقلام بهداشتی بیشتر استفاده کنند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت : در راستای ترغیب مردم برای درخانه ماندن اقدامات خوبی از جمله تعریف سامانه الکترونیکی توزیع اقلام بهداشتی تعریف شده که مردم می توانند با مراجعه به سامانه مذکور به آدرس اینترنتی www.tashahr.ir نسبت به خرید آنلاین اقلام بهداشتی مورد نظر اقدام نموده و درب منزل تحویل گیرند.

"قاسم سلیمانی دشتکی" در نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه،  سال گذشته شاهد حوادث رخدادهای تلخ و شیرینی در استان بودیم،اظهار کرد:  مردم ایلام اگرچه در سیل فروردین ماه اذیت شدند اما همدلی مردم و مسئولان باعث شد که از صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم و اعتبارات زیادی برای استان فراهم کنیم.

وی گفت: در قضیه اصلاح قیمت بنزین مردم استان رفتاری منطقی و درستی داشتند و در عین اینکه حرف خود را بصورت مسالمت آمیز زدند به بیت المال نیز آسیبی وارد نکردند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مردم و مسئولان استان اربعین ۹۸ را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و حماسه آفریدند، تصریح کرد: در سال ۹۸ در استان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و استان ایلام با رشد بیش از ۲۰۰ درصد در ردیف ۷ استان برتر کشور قرار گرفت.


سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در سال گذشته برای سفر ریاست جمهوری ،  بیش از ۲۱ هزار تومان طرح آماده افتتاح شد اما بنا به دلایلی این سفر انجام نشد.

وی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده الفین آماده بهره برداری می شود که با احتساب این پروژه مهم حجم طرح های و پروژه ای قابل افتتاح  به بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه امروز کرونا به اجبار همه را خانه نشین کرده و برای حفظ جان مردم چاره ای نداریم و باید سختی ها را تحمل کنیم، ادامه داد:
ما در روزهای سخت دیروز با همراهی مردم موفق شدیم؛ در سیل، اربعین و قضایای بنزین در کشور شاخص شدیم و با فاصله عملکرد موفقی داشته ایم و امروز نیز در کرونا نیز باید با همدلی و همکاری بهترین عملکرد در راستای حفاظت از جان مردم داشته باشیم.

 سلیمانی گفت: ۱۱ مبادی ورودی استان قوی تر کنترل شوند و در این زمینه تعارفی با کسی نداشته باشید و افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند را باید بی ملاحظه قرنطینه کنیم. 

وی تصریح کرد: هلال احمر باید  قوی تر پای کار باشد و به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج و نظارت فرمانداران کار پایش و کنترل را در مبادی ورودی با دقت هرچه تمام تر انجام دهند.  

استاندار ایلام تصریح کرد: ما تمام سازوکار گردشگری و  ستاد سفرهای نوروزی را تعطیل کرده ایم اما هجوم این مسافرین نورزی عمدتا به دو دلیل است، یکی ایلامیان مقیم دیگر نقاط کشور و دوم افرادی هستند که از دیگر شهرهای ایران به دعوت مردم استان به ایلام می آیند. 

سلیمانی گفت: در هر جلسه از مردم خواهش کرده ایم که در این شرایط نه به سفر بروند و نه مهمان دعوت کنند. مواظب باشیم دعوت کردن از مردم دیگر نقاط کشور به استان به معنای آوردن بیماری به استان است و این یک گناه نابخشودنی است.

سلیمانی تاکید کرد: دوستان فصای مجازی که مراتب می گویند مسیرها را ببندیم به مردم نیز توصیه کنند که از جایی مهمان دعوت نکنند و یا به ایلامیان مقیم دیگر نقاط کشور بگویند به ایلام نیایند.

وی ادامه داد: وظیفه ما کنترل مبادی ورودی و اعمال تب سنجی و هدایت افراد مشکوک به قرنطینه است و اگر ما چک کردیم و علامتی وجود نداشت و بعد آمدن مهمانی و بعد چند روز علائم مشخص شد این دیگر مقصر ما نیستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: امروز همه باید در قبال شرایط موجود احساس مسئولیت کنیم و در این میان نقش مردم در سفر نرفتن، بیرون نرفتن از خانه، مهمان دعوت نکردن، عدم دعوت از ایلامیان مقیم دیگر شهرهای کشور و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

سلیمانی گفت: در راستای ترغیب مردم برای درخانه ماندن اقدامات خوبی از جمله تعریف سامانه الکترونیکی توزیع اقلام بهداشتی تعریف شده که مردم می توانند با مراجعه به سامانه مذکور به آدرس اینترنتی www.tashahr.ir نسبت به خرید آنلاین اقلام بهداشتی مورد نظر اقدام نموده و درب منزل تحویل گیرند.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این سامانه جلوگیری از احتکار موارد و اقلام پزشکی و  ارائه خدمات به قیمت مناسب و ایجاد تسهیلات برای در خانه ماندن مردم است که سازوکار استفاده مردم از این سامانه توسط صدا و سیما برای مردم تشریح شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه امروز شاهد مراجعه زیاد مردم به بیمارستان برای اطلاع از وضعیت سلامت خود هستیم اما راه بهتر ثبت نام در طرح غربالگری و تست کرونا است، گفت: 
ازدحام مردم در بیمارستان به بهانه تست کرونا یکی از دلایل مهم مبتلا به بیماری است که از مردم می خواهیم برای رفع این معضل باید به سامانه سلامت طرح غربالگری به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند و ثبت نام کنند.
 
وی تاکید کرد: استقبال مردم استان از سامانه طرح غربالگری و تست کرونا بسیار کم بوده است و در این راستا شرکت زیرساخت و مخابرات شرایط ارسال پیام برای ثبت نام مردم در سامانه سلامت ایحاد کند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما باید به طریق مقتضی اطلاع رسانی کند و کارمندان دستگاه های اجرایی و دیگر نهادها و ارگان ها چون بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز بصورت پیامکی مردم را به ثبت نام در این سامانه ترغیب کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در راستای توزیع عادلانه لوازم بهداشتی مورد تاکید علوم پزشکی باید این اقلام و مواد بهداشتی در داروخانه و هم سامانه الکترونیکی به صورت آنلاین با ثبت کدملی و کدپستی به افراد واگذار شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری ازشیوع بیشتر ویروس کرونا و در راستای هماهنگی و همراهی بامرکز بهداشت وسلامت و تصمیم اتاق اصناف استان تمامی واحدهای صنفی استان به استثناء صنوف میوه فروشان، نانوایان، سوپرمارکت داران، خواربارفروشان، قصابان ومرغ فروشان تعطیل اعلام می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: صنوف مکانیکان وتعویض روغنی ها ولاستیک فروشان و قطعه فروشان نیز بصورت شیفتی و با اعلام اسامی شیفتها به ستاد کرونا (۳۰درصد واحدها) ادامه فعالیت می دهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha