• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98122821727
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان عنوان کرد

تدارک گسترده و برنامه‌ریزی ویژه رسانه استانی برای نوروز ۹۹

تدارک گسترده و برنامه‌ریزی ویژه رسانه استانی برای نوروز ۹۹

ایسنا/زنجان مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در خصوص برنامه‌های نوروزی این مرکز گفت: رسانه استانی همانند سنوات گذشته برنامه‌های شاد و متنوعی را برای نوروز ۹۹ و آغاز سال جدید تدارک و پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، سیدمحسن لطیفی افزود: سیمای مرکز زنجان نوروز ۹۹ را با ویژه‌برنامه تحویل سال نو که «گل بهار» نام دارد به مدت ۱۸۰ دقیقه از ساعت ۶ صبح آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: پخش زنده مراسم تحویل سال نو و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف استان، ارتباط با سایر مراکز استانی از آیتم‌های این ویژه برنامه است.

این مسئول اضافه کرد: برنامه «بایرام گئجه‌لری» عنوان دیگر ویژه‌برنامه‌ای است که به مدت ۶۰ دقیقه از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت ۲۱ هر شب به تهیه‌کنندگی علی رجبی با آیتم‌های مختلفی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی، اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به شرایط فعلی جامعه گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، هشدارها و آخرین اخبار این بیماری با برقراری ارتباط مستقیم، همچنین دعوت از مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی استان از شبکه اشراق پخش شده و سعی خواهد شد تا با ایجاد لحظات شاد و مفرح، با تبلیغ صحیح پویش «در خانه بمانیم » قدم‌های موثری در مقابله و ریشه‌کنی این ویروس برداشته شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یادآور شد: همچنین ۱۰ برنامه ۴۰ دقیقه‌ای «باهار نغمه‌سی» با موضوع معرفی آداب، رسوم و اماکن تاریخی استان و موسیقی بومی، ۵ برنامه شادمانه نوروزی ویژه کودک و خردسال با عنوان «اتل متل» و ۵ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای ایران ۸۷ با موضوع معرفی استان زنجان، از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه اشراق در تعطیلات نوروزی خواهند بود.

رئیس رسانه استانی از پخش  روزانه دو فیلم سینمایی و یک فیلم سینمایی ویژه نوجوانان در قالب برنامه شادمانه، سریال‌های نوروزی به زبان محلی و فارسی، مستندهای نوروزی و ده‌ها سرود و وله بهاری خبر داد.

وی در خصوص برنامه‌های رادیویی نیز ابراز کرد: معاونت صدای مرکز زنجان نیز نوروز ۹۹ را با ویژه‌برنامه « نوروز گلی»  آغاز می‌کند. این برنامه به مدت ۱۸۰ دقیقه حال و هوای تحویل سال را به سمع شنوندگان می‌رساند و از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مواردی از قبیل پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، دعوت از مهمانان ایثارگر و آزادگان سرافراز و نقل خاطرات‌شان از لحظات سال تحویل دوران دفاع‌مقدس و زمان اسارت، تهیه گزارش از نهادهای خدمت‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی، بسته‌های آموزشی در خصوص بیماری کرونا، تغذیه نوروزی، داستان، بازی در خانه و شعرخوانی و  معرفی آداب رسوم مناطق مختلف  و سنت‌های ویژه عید نوروز و ... اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: محوریت همه برنامه‌ها تشویق مخاطبان به ماندن در خانه به منظور قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: «نازلی بهار» دیگر ویژه‌برنامه‌ای است که در ایام نوروز در ۱۵ برنامه ۱۸۰ دقیقه‌ای بر بال امواج مهمان شنوندگان استان زنجان خواهد بود و روزانه تا ۱۳ فروردین با بخش‌های متفاوتی از جمله موسیقی، گزارش، کارشناس، ارتباط با مرکز خدمات‌رسانی، هواشناسی، پلیس‌راه، هلال‌احمر و اطلاعات اورژانس همچنین بسته‌های آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در ایام نوروز از رادیو زنجان پخش خواهد شد.

لطیفی ادامه داد: صدای استانی مرکز زنجان نیز با ۱۵ برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای «یازگلدی»، ۱۵برنامه تحویل آرزوها، آینه در آتیه، قند و عسل، نوگروز، ایران را بگردیم و۳۰ برنامه ۵ دقیقه‌ای «شیرینی خونه ایران»  با موضوع استقبال از آیین‌های نوروزی از اواخر اسفندماه امسال تا پایان تعطیلات مهمان مخاطبان خود خواهد بود.

لطیفی درباره  اختصاص بخش‌های ویژه خبری صدا و سیما در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: معاونت خبر مرکز نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی، تدارک ویژه‌ای برای ایام نوروز انجام داده است. پخش گزارش‌های تولیدی استان، معرفی صنایع‌دستی زنجان و اخبار ویژه مقابله با کرونا ویروس ۲۰۱۹ در ارتباط زنده با استودیو مدیریت بهداشت استان، از برنامه خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی در ایام تعطیلات، تصریح کرد: معاونت فضای مجازی مرکز با تولید ۱۰ مستند کوتاه از بناهای تاریخی، ۱۰ تایم‌لپس از ابنیه فرهنگی، ۱۰ پوستر، ۳ اینفوگرافیک، ۲ مستند گزارشی، ۱۰ پادکست، ۲ موشن گرافیک، بسته‌های ویژه آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و ایجاد صفحه ویژه نوروز ۹۹ در سایت مرکز، به استقبال نوروز می‌رود.

وی با تاکید بر آماده‌باش رسانه ملی در ایام تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: کارکنان خدوم رسانه ملی در سراسر کشور با همه توان و بسیج امکانات در تلاش هستند علاوه بر فراهم کردن ایام با نشاط و شاد برای مخاطبان خود، آخرین اخبار و اطلاعیه‌های وزارت بهداشت و مبادی ذی‌ربط را به استحضار مردم استان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha