• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98122418180
  • منبع : نمایندگی گیلان

ماسال از شهرستان های پیشرو گیلان در شخم زمستانه

ماسال از شهرستان های پیشرو گیلان در شخم زمستانه

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال گفت: در حال حاضر شخم زمستانه در بخش عمده شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.  

حسن همتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان ماسال هفت هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: شخم زمستانه در 80درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این موقع از سال در 70درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه انجام شده بود و این افزایش ده درصدی به دلیل افزایش همت کشاورزان و شرایط آب و هوایی مناسب تر بوده است، افزود: شهرستان ماسال یکی از شهرستان های پیشرو استان در انجام شخم زمستانه است و پیش بینی می شود، تا قبل از پایان سال در بیش از 95درصد از این شالیزارها شخم زمستانه انجام شود.

همتی خاطرنشان کرد: چون شالیکاران ماسالی همه ساله در کشت دوم محصولات فعالیت گسترده ای دارند، به همین علت شخم زمستانه و کشت برنج را به موقع  انجام می دهند تا بتوانند در زمان مناسب برنج خود را برداشت کنند و پس از برداشت محصول به کشت دوم دیگر محصولات کشاورزی همچون راتون، سبزیجات و صیفی جات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: انجام اموری چون شخم زمستانه و افزایش کشت دوم منجر به ارتقای درآمد شالیکاران می شود و خوشبختانه برنجکاران ماسالی در انجام این کار بسیار فعال هستند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال اظهار کرد: یکی دیگر از راهکاری افزایش درآمد برنجکاران از تولید برنج، کاهش ضایعات برنج است و امسال  نفر از صاحبان واحدهای شالیکوبی برای نوسازی واحدهایشان اقدام کردند تا از ضایعات برنج این شهرستان کاسته شود.

وی تصریح کرد: ماسال تولیدکننده یکی از با کیفیت ترین برنج های کشور است و به طور میانگین سالانه 16هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود.

همتی با اشاره به اینکه ماسال از قطب های دامپروری استان گیلان است و بالغ بر 128هزار راس دام دارد، گفت: این شهرستان ده هزار و 340نفر شالیکار دارد که اغلب آنها علاوه بر کشاورزی به پرورش دام  نیز مشغول هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha