• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98121713174
  • خبرنگار : 30054

داستان واقعی نبرد شرکت‌های خودروسازی در فورد علیه فراری

داستان واقعی نبرد شرکت‌های خودروسازی در فورد علیه فراری

جدیدترین ساخته جیمز منگولد (James Mangold)، کارگردان ۵۷ ساله آمریکایی به داستان واقعی دو شرکت خودروسازی فورد و فراری پرداخته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گپ فیلم، منگولد پیش از ساخت فیلم «فورد در برابر فراری»، ژانرهای مختلفی را در آثارش امتحان کرده بود. با این وجود از سال ۲۰۱۰ با ساخت فیلم «شوالیه و روز» تمرکز خود را روی ساخت فیلم‌های اکشن گذاشت.

داستان فیلم «فورد در برابر فراری» که در برخی از کشورهای اروپایی آن را با « لمانز ۶۶» می‌شناسند مربوط به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۶۶ است. مسابقات لمانز  که  قدیمی‌ترین مسابقه خودروهای اسپورت در جهان است، از سال ۱۹۲۳ به صورت سالانه در نزدیکی شهر لومان فرانسه آغاز به کار کرده و در رشته استقامت برگزار می‌شود. مسابقات لمانز  که آن را با نام «جایزه بزرگ استقامت و بازدهی» نیز می‌شناسند برای کارخانه‌های خودروسازی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. چرا که آن‌ها می‌توانند در این مسابقات ماشین‌های خود را آزمایش کنند.

فورد در برابر فراری به رقابت‌های اواسط دهه ۶۰ می‌پردازد که در آن شرکت آمریکایی فورد رانندگان افسانه‌ای خود را معرفی کرد. در حقیقت تا پیش از آن شرکت خودروسازی فورد هرگز به ساخت اتومبیل‌های اسپورت فکر نکرده بود. فیلم جیمز منگولد نه تنها یک فیلم اکشن و مسابقه‌ای است بلکه نوآورانه نیز هست. این فیلم به مسئله نوسازی و حفظ برند در کسب‌وکارها پرداخته است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به مت دیمون و کریستین بیل، اشاره کرد. بودجه این فیلم ۱۵۲ دقیقه‌ای، ۹۷.۲ میلیون دلار اعلام شده است.  از آنجایی که فیلم فورد علیه فراری نیازمند فضاهای خاصی برای فیلمبرداری رقابت‌های جدی اتومبیل‌رانی داشته،  این فیلم در شهرهای مختلفی چون کالیفرنیا، نیواورلئان، لوئیزیانا، آتلانتا، ساوانا و استیسبرو در جورجیا و لومان در فرانسه فیلم‌برداری شده است.

داستان فیلم فورد در برابر فراری مربوط به کارول شلبی(Carroll Shelby)  راننده و طراح ماشینی است که به دلیل مشکل قلبی مجبور شد در اوج خداحافظی کند. کناره‌گیری شلبی از مسابقات از نظر بسیاری از همکارانش غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسید چون آن‌ها از مشکلی که برای این راننده اتفاق افتاده بود خبر نداشتند. از طرفی شلبی شاگردی داشت که نه تنها اتومبیل‌ها را به خوبی می‌شناخت بلکه راننده فوق العاده ای هم بود. به همین خاطر زمانی که کارخانه فورد تصمیم می‌گیرد رویکرد خود را تغییر دهد، شلبی برای ساخت اتومبیل‌های اسپورت فورد از  کن مایلز (Ken Miles) کمک می‌گیرد. محصول شلبی و مایلز که آن را GT۴۰ نامیدند توانست در چند دوره برنده مسابقات لمانز شود.  

این فیلم توسط سایت گپ فیلم دوبله و پخش شده است. گویندگانی چون کیکاوس یاکیده، امیرمحمد صمصامی، مریم رادپور و ابوالقاسم محمدطاهر به جای شخصیت‌های فورد در برابر فراری صحبت کرده‌اند.

حقایقی درباره فیلم فورد در برابر فراری

برای تماشا و دانلود فیلم «فورد علیه فراری» دوبله، می‌توانید به گپ فیلم مراجعه کنید. به گفته مت دیمون،بازیگر نقش کارول شلبی، هم بازی او در فیلم فورد در برابر فراری، کریستین بیل در مدت ۷ ماه ۳۱ کیلوگرم وزن کم کرده است. البته کریستین بیل بارها در فیلم‌های مختلف مجبور به کاهش یا افزایش وزن شده و این مسئله برای طرفداران این بازیگر شاید چیز تازه‌ای نباشد.  

در فیلم فورد در برابر فراری نقش یکی از رانندگان آمریکایی به نام دن گرنی (Dan Gurney) را پسرش الکس گرنی (Alex Gurney) بازی کرده است.

در ابتدا تصمیم تولیدکنندگان درباره نام فیلم Go Like Hell بود . آن‌ها می‌خواستند در این فیلم تام کروز (Tom Cruise) و برد پیت (Brad Pitt) نقش‌های اصلی را بازی کنند. اما در نهایت کریستین بیل و مت دیمون در این فیلم بازی کردند.

به طور کلی در داستان فورد علیه فراری شخصیت اصلی مایلز است. اما تماشاگر اطلاعات زیادی درباره او به دست نمی‌آورد. تنها چیزهایی که از مایلز متوجه آن می‌شویم صحبت‌هایی است که کارول شلبی درباره او می‌کند.

کن مایلز، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم بود که پس از ورود به ساحل غربی، زندگی تازه‌ای را برای خود می‌سازد. در حالی‌که شلبی یکی از افراد موثر و باارزش در دنیا است. تفاوت رفتاری که با شلبی و مایلز می‌شود در سراسر فیلم به چشم می‌خورد با این وجود آن دو تمام سعی خود را می‌کنند تا همکاری‌شان را به جهانیان معرفی کنند. شاید افرادی که در زمانه شلبی و مایلز زندگی می‌کردند یا آن‌هایی که از موفقیت در ساخت اتومبیل GT۴۰ باخبر بودند؛‌نگاه متفاوت‌تری نسبت به کیفیت زندگی این دو راننده و طراح اتومبیل داشته باشند.

فیلم فورد در برابر فراری نشان‌دهنده آزادی و فرصت‌هایی است که انسان‌ها در طول زندگی به دست می‌آورند. نکته قابل توجه در این فیلم حس رضایت قلبی انسان‌ها است. شاید اگر یکی از ما به جای کن مایلز بودیم، در آخرین لحظات مسابقه تصمیمی متفاوت می‌گرفتیم. ولی مایلز با رضایت قلبی کاری را که دوست داشت انجام داد و از شکست نترسید.

این فیلم یکی از شانس‌های دریافت اسکار است و سازندگان آن نه تنها رقابت مهم اتومبیل‌رانی را به تصویر کشیده‌اند بلکه سختی‌هایی که انسان‌ها در طی زندگی تحمل می‌کنند را به مخاطب می‌آموزند. جان مالهولند (John Mulholland) ویراستار مجله گاردین می‌گوید:«‌امریکا سرشار از تیپ‌های مختلف است و در نهایت باید میان نقاط متضاد تعادل ایجاد کرد. میان دروغ و حقیقت، امید و تنفر و بسیاری از مسائل دیگر» فورد در برابر فراری تلفیقی از سیاست‌های مافیایی خودروساز ایتالیایی و پارادوکس‌هایی است که سازندگان فورد به عنوان نماینده‌ای از امریکا با خود به لمانز می‌برند.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha