• پنجشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98121511989
  • منبع : منطقه جنوب تهران

‌فرماندار:

‌عملیات ضدعفونی مدارس قرچک بطور کامل انجام شده است/ یک فوتی داشته ایم

‌عملیات ضدعفونی مدارس قرچک بطور کامل انجام شده است/ یک فوتی داشته ایم

ایسنا/تهران ‌فرماندار شهرستان قرچک امروز 5 شنبه‌ در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز فقط یک نفر فوتی مبتلا به کرونا ویروس جزو آمار شهرستان قرچک بوده که این مرحوم نیز به دلیل داشتن مشکلات قلبی و تنفسی و بدون مراجعه به بیمارستان قرچک، در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت شده‌ است.

‌بهمن ‌خطیبی ‌افزود: در مجموع ۳۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا بوده‌اند که از این تعداد ۸ نفر جهت مداوا به بیمارستان‌های تهران اعزام و حال عمومی باقی افراد خوب است و سلامت آنها تحت نظارت کادر پزشکی شهرستان قرار گرفته است.

وی از عموم مردم شهرستان خواست ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، از تردد غیرضروری در شهرستان خودداری کنند تا شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس نباشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک یادآور شد: بمنظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیروهای بهداشت محیط شهرستان بصورت شبانه‌روزی بر نحوه گندزدایی اماکن عمومی نظارت داشته و آخرین دستورالعمل‌های نحوه ضدعفونی را ارائه می‌دهند.

فرماندار شهرستان قرچک اظهار کرد: بازدید از نحوه گندزدایی تمامی مراکز بخصوص مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی بطور مرتب انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر موارد مورد تاکید شورای پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان، نظارت دقیق بر بهداشت اماکنی نظیر مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز توانبخشی و ...، اماکن متبرکه، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و دیگر واحدهای خدمات شهری و روستایی بوده است.

خطیبی خاطرنشان کرد: در کنار انجام ماموریت‌ها از سوی متولیان مربوطه، مردم نیز باید در حفظ سلامتی خود و دیگران جدیت و حساسیت لازم را داشته باشند.

بهمن خطیبی فرماندار در جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم اظهار کرد: عملیات ضدعفونی مدارس قرچک بطور کامل انجام شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک بیان کرد: انتظار داریم وقتی تصمیمی گرفته می‌شود و هدف سلامت مردم است‌، همه ادارات و مردم اهتمام لازم و همکاری را در این شرایط حساس داشته باشند.

فرماندار شهرستان قرچک تصریح کرد: تمام ادارات نیازهای آموزشی خود را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به شبکه بهداشت و درمان ابلاغ کنند.

خطیبی با بیان اهمیت همراهی و مشارکت مردم در شکست ویروس کرونا گفت: مردم در این ایام برای جلوگیری از شیوع این بیماری از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: مردم باید از رفتن به مکان‌های عمومی که ازدحام وجود دارد و احتمال انتقال ویروس در آن زیاد است، خودداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی از ابتلای خود و دیگران به ویروس کرونا جلوگیری کنند؛ رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری به شمار می‌رود.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha