• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403062516021
  • خبرنگار : 71951

استاندار تهران

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: دولت برای ساماندهی اتباع برنامه ریزی جامعی را در قابل اطلس اشتغال و استقرار تدارک دیده که بر اساس آن، اتباع در شغل‌های خاص فقط می‌توانند حضور داشته باشند تا وضعیت اشتغال کشور با مشکل مواجه نشود.

«علیرضا فخاری»  استاندار تهران روز یکشنبه، ۲۵ شهریورماه در حاشیه افتتاح طرح‌های خدماتی عمرانی شهرداری قرچک در جمع خبرنگاران بیان کرد: اساس انقلاب اسلامی بر پایه خواست و اراده مردم بنا شده و بیشتر این افراد، کسانی هستند که از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند ولی بر اساس اعتقادات خویش، پای ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

فخاری گفت: این نگاه و پشتیبانی مردم دولت‌ها را مکلف می‌کند که در اولویت فعالیت‌های خود، نگاه به جامعه هدف را مد نظر قرار داند و توجه بیشتری به اقشار ضعیف جامعه که به واقع ولی نعمت انقلاب هستند، داشته باشند.

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

وی تصریح کرد: اگر از بخشی از جامعه به عنوان نقاط محروم یاد می‌شود به این دلیل است که شاید از نظر ظاهر، از برخی خدمات و امکانات محرومند ولی در ذات، این افراد بسیار پرنشاط و با زیرمایه‌های قوی باعث برکت جامعه اسلامی شده‌اند.

فخاری گفت: امروز مسئولان موظفند تا در قبال منابعی که از طرق مختلف از جمله سرمایه گذاری به دست می‌آید، با اولویت مناطق محروم هزینه کرده و امکانات را در مناطق محروم مستقر کنند.

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

استاندار تهران با اشاره به وضعیت فعالیت‌های عمرانی در شهرداری قرچک که طی سال‌های اخیر فاقد شورای اسلامی بوده اظهار کرد: این سبک و مدل از اداره شهر از طریق قائم مقامی شورای اسلامی، نمونه جدیدی از رابطه مردم با مسئولان است و باعث شده تا ارتباط صمیمی تری بین مردم و شهرداری و دسترسی به استانداری تهران حاصل شود.

وی افزود: با حذف قواعد وقت گیر، موانع از سر راه مردم برداشته شده و آنان با سرعت بیشتری به خواسته های خود می‌رسند و با ایجاد فضای دوطرفه بین مردم و مسئولان، کارها با جدیت بیشتری پیگیری می‌گردد که در این مدل از مدیریت، شهردار قرچک با جرأت، جسارت و انضباط مالی توانسته خود را به عنوان یکی از شهرداران خوب استان تهران معرفی کند.

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

وی درباره حضور اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز در مناطق مختلف استان تهران گفت: حضور اتباع در هر کشوری، تابع مقررات و قوانینی است که افراد برای مهاجرت به هر کشوری باید به آن پایبند بوده و آن را رعایت کنند در زمان تعیین شده در آن کشور حضور داشته باشند و پس از آن زمان، غیرمجاز محسوب می‌شوند.

فخاری افزود: کسانی که از طریق صحیح و با اخذ ویزا و پاسپورت وارد کشور می‌شوند، قاعدتا مجاز محسوب می‌شوند که بر اساس زمان اعلام شده می‌توانند در کشور حضور یافته و اگر قصد اقامت بیشتر دارند موظفند تا طبق ضوابط آن را پیگیری کنند.

برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی اتباع در اطلس اشتغال

وی تصریح کرد: دولت برای ساماندهی اتباع برنامه ریزی جامعی را در قابل اطلس اشتغال و استقرار تدارک دیده که بر اساس آن، اتباع در شغل‌های خاص فقط می‌توانند حضور داشته باشند تا وضعیت اشتغال کشور با مشکل مواجه نشود.

استاندار تهران در پایان تصریح کرد: اصلاح روش به کار گیری اتباع باید با همکاری ادارات و سازمان‌هایی نظیر کار و تأمین اجتماعی همراه گردد تا اگر در کارگاهی شغلی به اتباع واگذار شده و متقاضیان ایرانی برای آن وجود دارد، آن شغل با اولویت به افراد ایرانی هست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha