• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98121310643
  • خبرنگار : 30054

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

کشور مجارستان از جمله کشورهای حوزه شنگن هست که برنامه‌های تحصیلی خود را برخلاف اکثر کشورهای اروپایی به زبان‌های مختلف و از جمله زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و این شاخصه و خیلی مزایای دیگر تحصیل در مجارستان، ذهن دانشجویان خارجی را به خود منعطف می‌سازد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت اگر شما بخواهید جهت تحصیل در مجارستان اقدام کنید در ابتدا بایستی نسبت به اخذ پذیرش از یک مرجع آموزشی اقدام کنید. برای اخذ پذیرش بایستی نسبت به نیازمندی‌های آن آگاه بود چرا که برنامه‌های محبوب و پر درخواست در مجارستان شامل تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی و سایر برنامه‌ها در مقاطع دانشگاهی و دوره‌های زبان هست.

جهت اخذ پذیرش در برنامه تحصیلی باید نسبت به نیازمندی‌های برنامه آگاه بود، عموما اکثر دانشگاه‌های مجارستان برای ورود به برنامه لیسانس، نیازمند ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان و مدرک زبان مورد نظر است. در اکثر کشورهای اروپایی و مشخصاً در مقطع کارشناسی اکثر برنامه‌های تحصیلی به زبان‌اصلی آن کشورها ارائه می‌شود و این موضوع باعث شده که مجارستان به یکی از جذاب‌ترین کشورها جهت تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی حتی در مقطع کارشناسی معرفی گردد.

یک نکته بسیار مجذوب‌کننده‌تر این است که دانشجویان حتی فرصت این را خواهند داشت تا مدرک زبان خود را در خاک این کشور به دست آورند. همان‌طور که گفته شد اکثر کشورها دانشگاه‌هایشان جهت ارائه پذیرش و سفارت جهت صدور ویزای تحصیلی از شما مدرک زبان می‌خواهند، اما با انتخاب مجارستان شما این شانس را خواهید داشت که زبان مورد نیازتان را در خاک همین کشور فراهم‌سازید. هزینه دوره‌های زبان در این کشور سالیانه حدود ۵ تا ۶ هزار یورو بوده و معمولاً دوره‌های زبان آلمانی و انگلیسی درخواست بالایی دارند. یکی دیگر از برنامه‌های تحصیلی محبوب تحصیل پزشکی در مجارستان است که آن‌هم به دلیل اینکه از معدود کشورهای اروپایی است که دانشگاه‌های پزشکی آن به زبان انگلیسی برنامه تحصیلی ارائه می‌کنند و دانشگاه‌های آن مورد تائید وزارت بهداشت نیز هست.

برای تحصیل پزشکی در مجارستان ابتدا نیاز به این هست که در آزمون ورودی رشته‌های گروه پزشکی ثبت‌نام کرده و با موفقیت در آزمون شرایط ورود به دانشگاه‌های پزشکی مجارستان را فراهم‌ سازید، دانشجویان جهت شرکت در آزمون در ابتدا در یک دوره آماده‌سازی یک‌ساله تحصیلی بایستی شرکت کنند که این دوره‌ها در سال ۲ بار شروع ترم در ماه‌های شهریور و بهمن دارند و هزینه تحصیل در این دوره‌های از ۵ تا ۷ هزار یورو هست تا دانشجویان را آماده سازند که در آزمون پزشکی شرکت کنند. پس از موفقیت در آزمون دانشجویان به مدت شش سال به تحصیل پزشکی در مجارستان خواهند پرداخت تا بعد از اتمام دوره کارورزی پروانه پزشکی خود را دریافت کنند. با توجه به اینکه کشور مجارستان در حوزه‌ی شنگن هست و همچنین نظام آموزشی این کشور از فرآیند بولونیا تبعیت می‌کند مدرک پزشکی این کشور اجازه کار به شما در سایر کشورهای این حوزه را نیز می‌دهد.

یک نکته که نباید از آن غافل بود این است که اگر مجارستان را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی انتخاب کرده‌اید بایستی شهریه بیشتری را به نسبت سایر رشته‌ها پرداخت کنید. میزان شهریه تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان سالیانه بین ۱۳ تا ۱۶ هزار یورو خواهد بود که البته اکثر دانشگاه‌ها شهریه را به‌صورت ترمیک دریافت می‌کنند که هزینه ترم‌ها با توجه به نوع واحدهایی که می‌گذرانید می‌تواند متغیر باشد، در حال حاضر ۴ دانشگاه پزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران هست.

دانشجویانی که در این کشور زندگی می‌کنند هزینه‌های زندگی برایشان به‌مراتب به‌صرفه است، کشور مجارستان از کشورهای ارزان اروپایی معرفی می‌شود و هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با هزینه‌های زندگی شما در ایران در تهیه برخی پارامترها آن‌چنان تفاوت ندارد. شما در پایتخت مجارستان شهر بوداپست هزینه زندگی یک دانشجو را می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو پیش‌بینی کنید، این در صورتی است که شما برای اقامت از خوابگاه و یا سوئیت‌های دانشجویی استفاده کنید، از آنجایی‌ که قسمت اعظم هزینه‌های زندگی را تهیه مسکن شامل می‌شود شما می‌توانید با انتخاب نوع مسکن در هزینه‌های زندگی خود مدیریت کنید.

شهرهای دانشجویی مجارستان را می‌توان بوداپست، دبرسن، سگد و پچ معرفی کرد که بر اساس تقاضا و علاقه دانشجویان تقاضا به‌مراتب برای تحصیل در این شهرها بالاتر است. مجارستان از کشورهای قدیمی اروپاست که از شرایط حمل‌ونقل مطلوبی برای رفت‌وآمد دانشجویان بهره‌منداست، دانشجویان می‌توانند برای حمل‌ونقل خود از بلیط های سالیانه که دارای تخفیف دانشجویی هستند، استفاده کنند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی مجارستان شما دسترسی آسانی به سایر کشورهای حوزه‌ی شنگن خواهید داشت. برای کم کردن هزینه زندگی در مجارستان دانشجویان می‌توانند از حق کاری نیمه‌وقت خود استفاده کنند، البته این در صورتی است که زبان رسمی این کشور که مجاری هست را یاد گرفته باشند و در غیر این صورت در موقعیت‌های محدودی که به زبان انگلیسی امکان کار هست می‌توانند امیدوار به یافتن کار باشند. منتهی مجارستان یکی از کشورهایی است که در این سال‌های اخیر به‌عنوان یک گزینه آسان برای ورود به اروپا شناخته‌شده ویزای تحصیلی این کشور یکی از بهترین انواع ویزا در اروپاست.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha