• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98121310614
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول:

31 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

31 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در خراسان جنوبی 31 پروژه سازه و طرح آبخیزداری و بیابانزدایی با اعتبار 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا نصرآبادی، امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفند، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار " نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" از 15 تا 21 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی از افتتاح پروژه‌ها در شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف آبخیز، آبخوان، حفاظت و حمایت، امور اراضی و بیابان خبر داد.

وی افزود: این 31 پروژه سازه در سطح 310 هزار هکتار با اعتبار 12.5 میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در ادامه پروژه‌های دهه فجر و از سرفصل‌های صندوق توسعه ملی است، ادامه داد: میزان اشتغال این پروژه‌ها 10 هزار و 34 نفر است.

نصرآبادی، پروژه نهالکاری برای مقابله با بیابان‌زایی و اجرای هلالی آبگیر به مساحت ۱۸۳۰ هکتار در شهرستان فردوس را جزو پروژه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.

وی، عملیات مالچ پاشی را نیز جزو طرح‌های شاخص دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 40 میلیارد تومان در این هفته آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: امسال مراسم روز درختکاری و افتتاحیه‌ها با تجمع و سخنرانی برگزار نخواهد شد.

نصرآبادی، کاشت دو هزار نهال به یاد دو هزار شهید استان را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته اعلام و اظهار کرد: در بیرجند این نهال‌ها در پارک جنگلی کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته مانند سالیان گذشته توزیع 450 هزار اصله نهال از انواع زبان گنجشک، سرو خمره‌ای، اقاقیا، سنجد، زیتون تلخ و بادام کوهی را خواهیم داشت، اما با این تفاوت که توزیع در نماز جمعه نخواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در این مورد به اداره‌های شهرستان‌ها مراجعه کرده و با دریافت حواله از نهالستان درخت خود را دریافت کنند.

نصرآبادی خاطرنشان کرد: کاشت نهال در منزل خانواده شهید، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نمایندگان منتخب مجلس و ... از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha