• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98120604505
  • منبع : نمایندگی قزوین

رودررو با منتخب قزوینی‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس

طبیبانه وارد مجلس می‌شوم تا درد مردم را حل کنم

طبیبانه وارد مجلس می‌شوم تا درد مردم را حل کنم

ایسنا/قزوین منتخب مردم قزوین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تخصص من دردشناسی است و درد مردم را می‌دانم به همین دلیل با دید طبیبانه راهی مجلس می‌شوم و دردمندانه به دنبال حل مشکلات مردم خواهم بود.

دکتر فاطمه محمدبیگی، منتخب مردم قزوین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رزومه خود سوابقی ازجمله عضویت در انجمن نخبگان جوان کشور، پزشک، مدرس و کارشناس طب سنتی، پژوهشگر نخبه کشوری در دوره دانش‌آموزی و دانشجویی، عضو شورای نخبگان زن استان و ۴۰ زن نخبه بسیجی در کشور را دارد و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۰۸ هزار و ۹۲۴ رأی به‌عنوان نماینده اول قزوین حائز اکثریت آراء شده است. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با نماینده منتخب قزوین را بخوانید:

شما با حداکثر آرا انتخاب شدید و تفاوت رأی شما با نماینده فعلی فاحش بود، این امر مسئولیت زیادی را بر دوش شما قرار داده است، این اعتماد ناشی از چیست؟

طیف‌های مختلف مردم به بنده اعتماد کردند، شما هیچ حوزه انتخابی را پیدا نمی‌کنید که تعداد آرای مأخوذه بنده بالا نباشد، رأی بالای ما رأی حزب‌الله و رأی مردم است، من از مردم و با مردم هستم و برای مردم خواهم ماند. عده‌ای که تخریب می‌کنند باید آراء ما را نگاه کنند که این آراء وابسته به یک جریان سفارشی خاص نیست، بلکه برگرفته از جریان مؤمن، انقلابی و گام دومی است.

برای کسب آرای حداکثری چه میزان هزینه کردید؟

هزینه آن‌چنانی نکردیم، اگر بخواهیم هزینه را به تعداد آرا تقسیم کنیم ارزان‌ترین آرا را داشتم، جریان وحدت خیلی تأثیر داشت؛ شاکله وحدت نیروهای انقلاب تشکیل شد و هشت ماه کارکرد و این تلاش و همت در همگرا نمودن آرا مؤثر واقع شد.

علت استقبال مردم از ائتلاف نیروهای انقلاب را چه می‌دانید؟

مردم به گفتمان ما رأی دادند، چراکه به فکر انجام کار و حل مشکل مردم هستیم تا اینکه سیاسی بازی کنیم و یا از گروه خاصی حمایت کنیم. چهره ما جهادی است و امیدواریم با مدیریت جهادی در مجلس بتوانیم کار مهمی انجام دهیم، جریان وحدت باقدرت و قوت کار خود را ادامه خواهد داد.

با توجه به اینکه شما با حمایت نیروهای انقلابی روی کارآمدید، آیا خود را وامدار این حزب و جناح می‌دانید؟

من سابقه عضویت در حزب خاصی را ندارم و وامدار حزب خاصی نیستم، بیش از ۳۰ حزب، گروه، انجمن جزو گروه نیروهای انقلابی هستند و باهم وحدت کردند، در کنار این‌ها بیش از ۲۰ گروه دیگر شامل هیئت‌امنا مساجد، صنف‌های مختلف و مردم نیز از ما حمایت کردند درواقع می‌توانم بگویم طیف وسیعی از مردم به ما اعتماد کردند.

در این صورت نیروهای ائتلاف انقلابی جزو جریان خاصی نمی‌شود؟

 نمی‌شود جریان ما را مصادره کرد، جریان ما جریان انقلاب است و نمی‌توانیم اسمی روی آن بگذاریم، درواقع ما وامدار شهدا، امام (ره)، مقام معظم رهبری و خانواده شهدا هستیم.

در تصمیم‌گیری‌های شما آیا فرد یا جریان خاصی تأثیرگذار هستند؟

نماینده باید استقلال داشته باشد یعنی زمانی که می‌خواهد تصمیم بگیرد خودش قدرت تفکر، تحلیل و تصمیم داشته باشد، نماینده که وابسته به حزب و گروه خاصی باشد موفق نمی‌شود، این استدلال به معنای جهت و نوع دیدگاه نیست دیدگاه ما انقلاب است، قطعاً با شورای وحدت نیروهای انقلاب و پیروان ولایت از دیدگاهشان بهره‌مند می‌شویم و مشورت می‌کنیم، اما درنهایت نماینده خودش تصمیم می‌گیرد و مواضع را اعلام می‌کند.

هجمه‌های زیادی علیه شما مطرح شد که شما صرفاً یک پزشک متخصص طب سنتی هستید.

در دوره تبلیغات عده‌ای با تمرکز بر روی یک شغل من شروع به تخریب کردن، درحالی‌که بیش از سه صفحه و سی عنوان از سوابق من موجود است که می‌توانم به عضویت در هیئت‌مدیره سه موسسه فرهنگی، مسئول گروه جهادی شهید حجت اسدی و چندین مسئولیت در بسیج فعال اشاره‌کنم.

چه میزان به مجلس و قانون‌گذاری آشنا هستید؟

در مورد قانون‌نویسی با فراکسیون زنان مجلس نهم همکاری داشتم همین‌طور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیته سلامت عضو بودم، سابقه مشارکت در بررسی اسناد بالادستی برای تدوین قانون را داشتم و در قانون‌نویسی سلامت باروری و بحث تشویقی جمیعت همکاری داشتم که درنهایت در دولت احمدی‌نژاد به قانون مرخصی زایمان زنان تبدیل شد بنابراین بیگانه به ادبیات مجلس نیستم و دوستانم نماینده ادوار گذشته هستند.

ارتباطات کشوری شما به چه شکل است؟

 معتقد هستم قانون‌گذاری نیاز به تجربه دارد نظارت بر قانون هم نیاز به ابزار مختلف ارتباطی دارد، در طول هشت سال گذشته ارتباط زیادی با ارگان‌های مختلف داشتم، مدیر خواهران بسیج جامعه پزشکی کشور بودم، ارتباط مشورتی داشتم.

مهم‌ترین برنامه شما برای ورود به مجلس چیست؟

 استان قزوین علی‌رغم اینکه جزو ده استان اول تولیدکننده ثروت در کشور است اما درزمینهٔ اختصاص بودجه جزو استان‌های آخر است و این شایسته استان نیست، مهم‌ترین برنامه ما بررسی نحوه افزایش بودجه استان قزوین برای سال‌های آینده است و در این حوزه کارگروه تخصصی تشکیل می‌دهیم.

کارگروه چه اقداماتی انجام می‌دهد و اعضا آن را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، بهداشت و سلامت، زن و خانواده، ورزش و جوانان تشکیل می‌شود چراکه قرار است به‌صورت کارگروهی کارکنیم و از افراد نخبه استان در کارگروه‌ها استفاده خواهیم کرد.

افراد نخبه به چه صورت شناسایی می‌شوند؟

من چهار سال پیش نیز کاندیدا بودم و سابقه حضور در انتخابات را دارم، دور گذشته در امور مختلف و به‌منظور تدوین برنامه‌های مجلس از متخصصین استفاده کردم در این دوره نیز همین‌طور است و هم‌اکنون پذیرای متخصصین استان هستیم.

در کارگروه‌ها صرفاً از همین متخصصین استفاده خواهد شد؟

 از متخصصین کشوری هم استفاده خواهیم کرد همچنین از کلیه متخصصین و اصحاب دارای فکر و صاحب‌نظر دعوت می‌کنیم که با ما همراهی کنند، اگر متخصصین امور مختلف طرح و ایده‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و موضوعات مختلف دارند نیز استقبال می‌شود.

برای تصمیم‌گیری درست در مجلس چه راهکاری اتخاذ می‌کنید؟

برای اتخاذ تصمیم درست تصمیماتی که به‌عنوان وکیل مردم می‌گیریم دو رویکرد وجود دارد رصد مطالبات مردمی و ایجاد سامانه ارتباط مردمی جهت پیگیری مطالبات مردمی و کارشناسی حوزه‌های مختلف، استفاده از متخصصان و مشاوران آگاه تا بتوانیم تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

نظرات کارشناسان چقدر کاربردی می‌شود؟

دیگر دوره تک نمایندگی گذشته است و نمی‌شود به روش سنتی نمایندگی کرد بنابراین باید از اندیشکده‌ها، متخصصان، مشاوران و افراد صاحب ایده استفاده کرد و این افراد باید در کنار نماینده حضور فعال داشته باشند که بشود طرح‌های قوی و پخته را به صحن مجلس برد.

از ظرفیت رسانه‌ها چه میزان استفاده خواهد شد و تعامل شما با اصحاب رسانه چگونه است؟

خودم را یک رسانه‌ای می‌دانم، زمانی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب بودم مرتب نشست رسانه‌ای می‌گذاشتم، در رادیو، تلویزیون، شبکه سلامت، شبکه دو سیما و استان قزوین نیز حضور داشتم و معتقد هستم از این ظرفیت باید استفاده کرد تا مشکلات و مطالبات مردم را رسیدگی کرد.

سخن پایانی:

اختلاف آرا نشان می‌دهد که جریان انقلاب جای خود را در بین مردم بازکرده است و مردم به وحدت تکیه‌دارند، بنده پزشک هستم و هرروز با تعدادی از مردم سرکار دارم و مشکلات را می‌بینم به همین دلیل با دید طبیبانه راهی مجلس خواهم شد. تخصص من دردشناسی است و درد مردم را میدانم انشالله دردمندانه به دنبال حل مشکلات مردم خواهم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha