• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 98110100750
  • منبع : فدراسیون والیبال

نتایج کمیته انضباطی فدراسیون والیبال

هواداران والیبال کاله مازندران محروم شدند

هواداران والیبال کاله مازندران محروم شدند

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، تصمیمات خود درباره تیم‌های مختلف لیگ‌برتری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، نشست فوق‌العاده کمیته انضباطی فدراسیون والیبال دوشنبه ۲۳ دی‌ ماه برای بررسی درخواست پنج بازیکن سال ۹۷ باشگاه پیکان (محمد فلاح، بابک امیری، حسین امیری، آرمین تشکری و امیرحسین اسفندیار) مبنی بر مطالبه الباقی مبالغ قراردادشان از باشگاه مذکور در لیگ برتر سال ۱۳۹۷ تشکیل شد.

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال پس از بررسی اسناد و مدارک این پرونده و سخنان برخی بازیکنان شرکت کننده در نشست، با اعلام ختم رسیدگی، رای زیر را صادر کرد.

«پنج نفر از اعضاء تیم والیبال باشگاه پیکان تهران به نام‌های محمد فلاح، بابک امیری، حسین امیری، آرمین تشکری و امیرحسین اسفندیار که در لیگ برتر سال ۱۳۹۷ به عنوان بازیکن در مسابقات شرکت داشته‌اند، ادعا نمودند الباقی مبالغ قرارداد خود را دریافت نداشته‌اند. نماینده باشگاه پیکان، مطابق لایحه واصله نظر به توافق بین باشگاه با چهار نفر از بازیکنان و این که بازیکنان پس از امضاء توافق‌نامه حق هرگونه ادعا را از خود سلب و ساقط نموده‌اند، کمیته انضباطی را صالح به رسیدگی ندانسته است. نظر به این که در توافق‌نامه ادعایی، درج عبارت «و با دریافت مبلغ مذکور اعلام می‌دارم که کلیه مطالبات خود را از باشگاه مذکور دریافت نموده و باشگاه پیکان نسبت به اینجانب هیچگونه بدهی نداشته و ندارد و برائت ذمه باشگاه را اعلام می‌دارم …» و نظر به این که در صورتی باشگاه می‌تواند به این توافق نامه استناد نماید که مبالغ مذکور در توافق نامه را که در صدر آن آمده است، به بازیکن پرداخت نماید و بدون پرداخت مبلغ نمی‌تواند به برائت ذمه خود استناد نماید، زیرا دریافت مبلغ برای عدم ادعای بازیکن موضوعیت دارد و بدون آن نمی‌توان به مفاد توافق‌نامه مبنی بر اعلام رضایت تاکید گردد و صرف نظر از این موضوع در رسیدگی به اختلافات، اصل بر صلاحیت کمیته انضباطی است و باشگاه نمی‌تواند بصورت یکطرفه و با اخذ توافق صلاحیت کمیته انضباطی را سلب نماید، بنابراین باشگاه پیکان مطابق ماده ۸ آیین نامه سازمان لیگ که مقرر می‌دارد باشگاه‌ها مکلفند در پایان مسابقات با بازیکنان تسویه حساب نمایند و سایر قوانین موضوعه در خصوص لزوم انجام تعهدات، به پرداخت الباقی مبالغ قرارداد ۴ بازیکن همچنین امیرحسین اسفندیار که توافق نامه نداشته است، با احتساب مبلغ دریافتی و بخشش ده درصد سهم فدراسیون به بازیکنان ملی‌پوش و کسر پنج درصد جریمه تعیینی از سوی باشگاه پیکان محکوم گردید. مقتضی است پس از تسویه حساب با بازیکنان یادشده رونوشت آن را جهت درج در پرونده به فدراسیون ارسال گردد.

همچنین حواشی دیدار تیم‌های کاله مازندران و پیکان تهران در هفته ششم معوقه لیگ برتر و اظهارات اکبر خداوردی سرمربی پیام خراسان، دو موضوع نشست کمیته انضباطی روز دوشنبه ۳۰ دی ماه بود.

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال بر اساس گزارش ناظرین و مستندات ارائه شده، تیم کاله مازندران را به یک جلسه محرومیت از همراهی تماشاگران و پنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

بر این اساس، تیم کاله مازندران فردا (چهارشنبه) و در دیدار با فولاد سیرجان در سالن پیامبر اعظم (ص) آمل، از همراهی تماشاگران خود محروم است.

این کمیته برای اکبر خداوردی سرمربی تیم پیام خراسان نیز به دلیل اظهارات علیه فدراسیون، توبیخ کتبی با درج در پرونده درنظر گرفت.

آرای کامل صادره از سوی کمیته انضباطی برای این دو پرونده به قرار زیر است:

*درباره حواشی دیدار کاله و پیکان در هفته ششم

نظر به این که بر اساس آیین نامه سازمان لیگ، اصل بر صحت گزارش ناظران است و گزارش ناظران این مسابقه مقرون به واقع تشخیص داده شد، با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار و با عنایت به اختیار حاصله از آیین نامه انضباطی به ویژه مواد ۳ و ۱-۴ آیین نامه مذکور، باشگاه کاله مازندران به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

* درباره اظهارات سرمربی پیام خراسان

نظر به این که اکبر خداوردی با ابراز پشیمانی از مصاحبه، دلیل آن را برخی اطلاعات غلط و شرایطی که در آن مصاحبه صورت پذیرفته ابراز کردند و سوءنیت نداشته‌اند، بنابراین به لحاظ فقدان سابقه کمیته انضباطی، با استناد به ماده ۳و ۲-۴ آئین نامه انضباطی برای نامبرده تذکر کتبی با درج در پرونده در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha