• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98101813917
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

‌منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر کشور را دارد

‌منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر کشور را دارد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر کشور را دارد.

محمدرضا عبدالرحیمی شب گذشته 17 دی ماه در دیدار با مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در شورای هماهنگی ICT استان، با بیان اینکه توسعهICT در منطقه آزاد ماکو منجر به رونق، اشتغالزایی، افزایش سطح زیست پذیری، کمک به تولید ناخالص ملی و منشأ تولید ثروت می شود، اظهار کرد: اقتضای منطقه آزاد در این است که نسبت به سرزمین اصلی پیشرفته تر باشد. در منطقه آزاد زیرساخت ها باید توسعه یافته تر و روزآمدتر باشد و هم ساکنین این منطقه و هم فعالان اقتصادی و مسافران باید به فناوری های ارتباطاتی و دستاوردهای ICT دسترسی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۲۲ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از مرز بازرگان صورت گرفته است، گفت: بیش از ۲ میلیون مسافر در سال از منطقه آزاد ماکو تردد می کنند که از این تعداد یک میلیون اتباع خارجی هستند لذا نخستین جایی که با نظام مدیریت کشور و توسعه یافتگی ایران آشنا می شوند مرز بازرگان است.

عبدالرحیمی منطقه آزاد ماکو را نخستین چهره و ویترین جمهوری اسلامی خواند و گفت:‌ کسانی‌که از این مرز وارد کشور می شوند در جایگاه قیاس با امکانات شهرهای کشور همسایه قرار می گیرند، لذا منطقه آزاد ماکو لزوما نیاز دارد بهتر و قوی تر از جاهای دیگر در تمامی حوزه ها بخصوص حوزه ICT باشد چرا که مباحث اقتصادی امروز نیز مبتنی بر آن بوده و بستر مبادلات تجاری نیز است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو  رویکرد سازمان را ارئه خدمات در قالب پنجره واحد با استفاده از تکنولوژی های ICT عنوان کرد و گفت: مرکز رشد و فناوری سازمان به منظور پشتیبانی از استارتاپ های فناور محور ایجاد شده است لذا موضوعات استارتاپی ICT در محدوده منطقه آزاد باید شکل بیشتری بگیرند .

به گزارش ایسنا، دیتاسنتر به مرکز داده به مجموعه ای از سرویس‌دهنده ها، زیرساخت های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت، اینترانت، اکسترانت) استفاده می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha