• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98101511525
  • منبع : نمایندگی گیلان

سرپرست معاونت پژوهشی - آموزشی پژوهشکده محیط زیست تاکید کرد

ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه

ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت پژوهشی - آموزشی پژوهشکده محیط زیست، گفت: تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه نیازمند مشارکت فعال دستگاه های اجرایی است.

نیلوفر عابدین زاده امروز در کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب امیرکلایه که هم اکنون در شهرستان لاهیجان در حال برگزاری است، اظهار کرد: افزایش تعداد بهره برداران و متولیان تالاب ها با نگاه بخشی که دارند باعث شده تالاب ها با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه افزود: با برگزاری چنین کارگاه هایی تلاش داریم تا با مشارکت و اعمال نظر کلیه ذینفعان تالاب امیرکلایه به خصوص نهادهای دولتی، غیردولتی، جوامع محلی و تاثیر آن برای چاره جویی مشکلات برنامه ای جامع تدوین شود.

عابدین زاده ادامه داد: بدیهی است کارایی این برنامه زمانی بیشتر می شود که تمامی دستگاه های اجرایی، آن را در سرلوحه کار خود قرار دهند و همانطور که در تدوین آن مشارکت داشتند، در مراحل اجرایی آن نیز حضور فعال و مستمر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی تر شدن این برنامه هم بی شک مستلزم حمایت مقامات اجرایی عالی استان، مراجع ستادی، مجریان کلیدی و هم چنین جوامع محلی ساکن در اطراف تالاب استان است.

سرپرست معاونت پژوهشی - آموزشی پژوهشکده محیط زیست با بیان اینکه در کارگاه آغازین با همفکری و مشارکت شرکت کنندگان، گروه های ذینفع و ذی مدخل برای مدیریت تالاب شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: در کارگاه اول ارزش ها و کارکردها و مشکلات تالاب احصا شد و اهداف کلی و چشم انداز ۲۰ ساله حفظ تالاب تعیین شد.

وی تصریح کرد: در هر مرحله با بازخوردهایی که گرفته شد، نقطه نظرات در گزارشات منعکس شد و در کارگاه امروز برای مشکلات تالاب امیرکلایه اقدامات مدیریتی اولویت دار، اهداف راهبردی که برای دستیابی به چشم انداز ۲۰ ساله تالاب ضروری بود، تعیین می شود.

عابدین زاده ادامه داد: در کارگاه امروز همچنین سازمان های مسئول و همکار مشخص می شوند تا در دو کارگاه پیش رو این سند نهایی و در شورای برنامه ریزی استان با ضمانت اجرایی قوی جهت ابلاغ به دستگاه ها مصوب شود.

سرپرست معاونت پژوهشی - آموزشی پژوهشکده محیط زیست، گفت: از پشتیبانی کامل سازمان های ذیربط و دستگاه های اجرایی، کارشناسان دستگاه ها، اساتید دانشگاه، کارشناسان دبیرخانه مدیریت تالاب، دفتر زیستگاه ها و امور مناطق به ویژه تالاب ها، اعضای سازمان های غیردولتی، دهیاران که حضور فعال داشتند قدردانی می کنم و امیدوارم با رشد و تداوم این همکاری اهداف پیش بینی شده در این برنامه ها محقق شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha