• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070504209
  • خبرنگار : 50040

با حضور استاندار گیلان؛

روستاهای بالادست شهرستان املش گازرسانی شد

روستاهای بالادست شهرستان املش گازرسانی شد

ایسنا/گیلان عصر امروز، ۵ مهرماه و به مناسبت هفته دفاع مقدس، پروژه‌ گازرسانی به دو روستای گورج و کلامرود از توابع بخش رانکوه شهرستان املش به بهره‌برداری رسید.

اسدالله عباسی در حاشیه بهره برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای شهرستان املش در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حضور در کنار مردم و رسیدگی به مشکلاتشان را وظیفه خود می دانیم، اظهار کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان املش از نعمت گاز محروم بودند و مقرر شد در هفته دولت امسال گازدار شوند، اما به دلیل بالا بودن تعداد پروژه های افتتاح شده در هفته دولت، این پروژه با تاخیر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به پیگیری بهره برداری از تصفیه خانه املش و احداث راه املش - شلمان، افزود: مسائل کشاورزی و منابع طبیعی و زیرساخت آب، برق و راه شهرستان املش را به اتفاق مدیران کل دستگاه های مربوطه پیگیری کردیم تا مردم با خیال راحت به زندگی و کار و تولید بپردازند.

استاندار گیلان از مدیران خواست خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: باید در بین مردم باشیم و از نزدیک به مشکلاتشان رسیدگی کنیم؛ مدیران شهرستانی نیز در صورت عدم رفع مشکلات، به مدیران استانی مراجعه کنند.

عباسی با بیان اینکه در حال توزیع اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای شهرستان ها هستیم، عنوان کرد: به دنبال رفع مشکلات شهرستان ها هستیم.

وی با اشاره به قدرشناسی مردم از تلاش خدمتگزاران خود، خاطرنشان کرد: راه گرمابه دشت به ملکوت به دلیل فعالیت کارخانه سیمان و عبور کامیون ها صدمه دیده که با کمک بنیاد مستضعفان جاده جدید را احداث می کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه گازرسانی خوشه ای به روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار استان در حال انجام است، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز آبرسانی به مناطق بالادست شهرستان املش را در دستور کار قرار دهند تا تولید ادامه پیدا کند.

وی مطالبه مردم روستایی را زندگی کردن در روستا و احداث خانه در اراضی خود و کار کشاورزی و... دانست و یادآور شد: در بازنگری طرح هادی به خواسته مردم توجه و مشکلاتشان لحاظ شود.

گازرسانی به ۱۰۳ روستا در سه سال گذشته

عیسی جمال نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز گیلان نیز، گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان را فقط وظیفه شرکت گاز ندانست و تاکید کرد: نیازمند همکاری ادارات کل بنیاد مسکن و منابع طبیعی و راهداری و میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست هستیم.

وی هم افزایی مدیران شهرستانی را مهمترین عامل در رفع موانع گازرسانی دانست و گفت: اجازه گازرسانی به روستاهای فاقد طرح هادی را نداریم و لذا باید اقدامات لازم در این بخش انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۰۳ روستای استان را گازدار کردیم، ادامه داد: در هفته دولت امسال به ۲۵ روستا و ۲۷ صنعت گازرسانی شد.

جمال نیکویی با اشاره به هزینه کرد بالغ بر ۴۵۴ میلیارد تومانی برای گازرسانی به روستاهای مذکور، اضافه کرد: سرانه گازرسانی روستایی برای هر خانوار ۴۵ میلیون تومان بوده که با پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس، به ۸۴ میلیون تومان در گیلان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha