• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070704818
  • خبرنگار : 50636

تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری در رشت

تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری در رشت

ایسنا/گیلان رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به اینکه سازمان عمران شهرداری برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و همچنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است گفت : مجموعه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت توانسته است تنها در ۶ ماهه امسال، ۴۰هزارتن آسفالت تولید نماید.

امید اکبری با بیان اینکه این میزان تولید آسفالت در مقایسه با هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: ۴۰هزار تن آسفالت تولید شده بنا به درخواست مناطق پنجگانه شهرداری رشت در اختیار عوامل پخش آسفالت مناطق شهرداری قرار گرفته و این مناطق بنا به اعلام نیاز، معابر اصلی خود را  با آسفالت تولید شده توسط کارخانه آسفالت سازمان عمران، آسفالت کرده‌اند.

اکبری اضافه کرد: علاوه بر اجرای آسفالت در سطح پنج منطقه شهرداری، عوامل اجرایی سازمان عمران نیز جداگانه معابر مورد نیاز شهر را آسفالت کرده‌اند و برای تسریع در روکش آسفالت در معابر اصلی شهر و همچنین آسفالت در مناطق کم برخوردار، سازمان عمران از توان اجرایی بخش خصوصی نیز بهره گرفته است.

وی، با اشاره به خدمات رسانی بیشتر به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین رشت نیز گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، تمامی روزهایی که آب و هوا برای اجرای آسفالت مناسبت بوده، در دو شیفت کاری سازمان عمران اجرای آسفالت داشته است و طی این مدت، محلات کم برخورداری همچون؛ معلولین، عینک، کوچه‌های محله صف سر، خط کناره و جاده لاهیجان، کیژده، حافظ آباد، حمیدیان و مسکن مهر نیز آسفالت شده است.

اکبری، با اشاره به بازگشایی خیابان جدید در مسیر حاشیه کانال ژ۵ نیز اظهار کرد: آسفالت خیابان خانجانی به سمت پیربازار درحال اجراست تا از بار ترافیکی مرکز شهر کاسته شود.

رئیس سازمان عمران همچنین گفت: بیشترین حجم اجرای آسفالت در سه ماه نخست سال، مربوط به مجموعه مسکونی مسکن مهر بوده است و در بازه زمانی یاد شده، علاوه بر زیرسازی معابری همچون؛ شهرک زعفرانیه، خیابان شهیدترومیده، خیابان شهیدعاشری، ورودی‌های اول و دوم در هر دو لاین و خیابان مهر ۵۸ آسفالت شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح میثاق و اجرای  پنج تقاطع غیر همسطح در رشت نیز اضافه کرد: برای کاهش بار ترافیکی در محدوده پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح، از مساحت پیاده رو کاسته شده و بخش اضافه شده به معبر اصلی به سرعت توسط سازمان عمران آسفالت شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه فنی و اجرایی، یادآور شد:  کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت، تحت نام اداره پشتیبانی در سال ۱۳۵۶با راه‌اندازی خط تولیدسنگ شکن در مسیر امامزاده هاشم، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ نخستین کارخانه آسفالت، با نام کارخانه تاناکا، با مخازن قیر راه‌اندازی شد. دومین کارخانه نیز در سال ۱۳۸۸با نام تیتان در همان مجموعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تولید و پخش ۴۰ هزار تن آسفالت در ۶ماه سال جاری در رشت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha