• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98093022613
  • خبرنگار : 50152

رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر قم:

بسیاری از باغات قم، توسط مالکان برای تغییر کاربری خشک شده‌ اند

بسیاری از باغات قم، توسط مالکان برای تغییر کاربری خشک شده‌ اند

ایسنا/قم رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت: شورای شهر قم زیر بار تخریب باغات قم نمی‌رود، اما بسیاری از باغات قم، توسط مالکان برای تغییر کاربری خشک شده‌اند.

مجید اخوان  امروز 30 آذرماه در نشست خبری با موضوع عملکرد یک ساله شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: وظایف این کمیسیون بر اساس ماده 71 قانون شوراها نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه‌های متعلق به شهرداری و نظارت بر حساب درآمد و هزینه و تفریق بودجه سالیانه و اصلاح متمم با رعایت آئین نامه مالی شهری و کسری معاملات است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم افزود: در حال حاضر 80 ردیف درآمدی و 100 ردیف هزینه جاری و 800 عنوان هزینه عمرانی داریم که به خوبی رصد و ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه شهرداری قم مصوب دو هزار و 150 میلیارد تومان بود و شهرداری پیشنهاد افزایش این بودجه به رقم 2 هزار و 350 میلیارد تومان را داد که به تصویب شورا رسید و با افزایش بودجه 200 میلیارد تومانی، 50 میلیارد تومان به بودجه جاری و 150 میلیارد تومان به بودجه عمرانی تخصیص یافت.

اخوان بیان کرد:از این بودجه مبلغ 210 میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر و خدمات شهری شامل رفت و روب و جمع آوری زباله و هزینه آتش نشانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در بودجه شهرداری، 400 میلیارد تومان در تملک و توسعه و تعریض و بازگشایی و 100 میلیارد تومان برای احداث خط یک قطار شهری و 70 میلیارد تومان احداث تقاطع و زیرگذرها و 400 میلیارد تومان تومان هزینه مشارکت و سرمایه گذاری است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم عنوان کرد: 25 ایستگاه آتش نشانی در شهر قم فعال است که در طول سال 45 میلیارد تومان صرف دستمزد نیروها می‌شود که این مبلغ به غیر از هزینه تجهیزات است.

وی گفت: شورای شهر اقدامات مهمی در تحقق رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار به قم انجام داده است که یکی از رویکردهای مهم، رونق ساخت و ساز و توسعه اشتغال در این بخش است، همچنین در جهت نظارت بر برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در تلاش است.

اخوان افزود:با توجه به اینکه احداث فرودگاه، یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان قم است،اقداماتی در جهت واگذاری پروژه به سرمایه‌گذاران در دست اجراست،در این باره بودجه‌ای از شهرداری به برطرف شدن موانع اختصاص یافت تا بتوان طرح را عملیاتی کرد.

وی بیان کرد:یکی از فعالیت‌های شورای شهر، تعیین تعرفه‌های عوارض است، با توجه به اینکه شهرداری چون متکی به درآمدهای مردمی است علاوه بر نظارت بر تعرفه‌ها در جهت به حداقل رساندن هزنیه‌های جاری شهرداری نیز در تلاش هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت:افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های جاری شهرداری قم به دلیل گرانی‌ها،مشکلاتی را برای شهرداری به وجود آورده است،با این حال به عنوان امانت دار مردم در جهت کاهش هزینه‌ها در شهرداری و مدیریت صحیح هزینه‌ها و توجه به اولیت‌ها اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: بلوار پیامبر اعظم (ص) قطب سرمایه‌گذاری در قم است و در بدنه این طرح مقدار زیادی تملک انجام و به‌صورت بلوک‌های مختلف ۲ تا ۳ هزار مترمربع به‌عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری با کاربری‌های مختلف تجاری، گردشگری، خدماتی، فرهنگی و مذهبی و ...ارائه‌شده است.

اخوان در مورد تخریب باغات در قم توضیح داد: شورای شهر قم زیر بار تخریب باغات قم نمی‌رود،اما بسیاری از باغات قم،توسط مالکان برای تغییر کاربری خشک شده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری هیچ تفاهم‌نامه ای برای تخریب باغات با مالکان ندارد، اما متاسفانه وقتی مالکان به بهانه‌های مختلف اقدام به خشک کردن درختان می‌کنند و از سایر مراجع قانونی، مجوزهای لازم را برای ساخت و ساز می‌گیرند عملا دیگر کاری از دست شهرداری برنمی‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha