• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98081206888
  • خبرنگار : 50167

کسب رتبه اول جهانی جوان زنجانی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو

کسب رتبه اول جهانی جوان زنجانی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو

ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: جوان زنجانی در زمینه استانداردهای ویدئویی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو رتبه اول جهانی را کسب کرده است.

داوود کارگرزاده ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: هر ساله محفلی در استان زنجان برای گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد با هدف ترویج، توسعه و اشاعه فرهنگ استاندارد برگزار می‌شود.

وی در رابطه با شعار امسال روز جهانی استاندارد، افزود: شعار روز جهانی استاندارد، استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی عنوان شده است. باید پذیرفت دنیای کنونی را بدون ویدیو نمی‌توان تصور کرد.

این مسئول تصریح کرد: عصر کنونی به لطف و مدد استانداردها شناخته شده است و استانداردها در زندگی مردم تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند ذهن مخاطب را از منفی‌ترین به مثبت‌ترین‌ها هدایت کند.

کارگرزاده با اشاره به خوش درخشیدن سازمان استاندارد در جهان، اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بر ایران، سازمان استاندارد بسیار خوب عمل کرد و موفق به کسب پایگاه جهانی در صحنه بین‌المللی شد.

این مسئول در رابطه با کسب رتبه ۲۱ جهانی در ارزیابی سازمان بین‌المللی استاندارد، افزود: در ارزیابی سازمان استاندارد، کشور ما رتبه ۲۱ جهانی را کسب کرده و با تدوین ۱۰۰ مورد استاندارد ملی نانو، کشور سوم جهان در این بحث شناخته شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به رقابت‌های بین‌المللی ایزو، خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه ۲۰ ثانیه‌ای محمد خدادادی با عنوان استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی با موضوع استاندارد رتبه اول جهانی را کسب کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان در ادامه این مراسم اظهار کرد: باید استاندارد در جامعه فراگیر شود. فراگیر شدن به این معنی است که استاندارد در کالا، عملکرد، رفتار و کارکرد را شامل می‌شود. ارگان‌های نظارتی نیز می‌توانند طوری عمل کنند که دیگر نیاز به ورود ما نباشد و با یک برنامه کارآمد مسیر توسعه را موفق‌تر بپیمایند.

سیدسجاد نباتچیان افزود: باید با قدرت بیشتری در خط تولید حرکت کرده، قوی بوده و درست عمل کنید که آینده صنعت و تولید ما از زیر دست شما عبور خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدات کشور از دروازه طلایی عبور کرده است و دلیل نفوذ کالاهای ما به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی همین مورد است و اگر کالای ما کیفیت نداشت، نمی‌شد از این مسیر عبور کرد. البته در انتخاب دو کالای استاندارد باید یک فرق باشد و کالاهای استاندارد ستاره‌دار شوند تا کیفیت آن‌ها تمییز داده شده و بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha