• سه‌شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98080502528
  • خبرنگار : 71638

نایب قهرمان شطرنج جوانان جهان: هدفم کسب مقام استاد بزرگی بانوان است

نایب قهرمان شطرنج جوانان جهان: هدفم کسب مقام استاد بزرگی بانوان است

مبینا علی نسب که به تازگی نایب قهرمان جوانان جهان شده است، می گوید که در حال حاضر تنها هدفش کسب مقام استاد بزرگی بانوان و افزایش ریتینگ است.

مبینا علی نسب دختر شطرنج باز ایرانی که به تازگی موفق شده در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نایب قهرمان شود، در گفتگو با ایسنا، در باره سطح این رقابت ها گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و من در رنک اولیه نفر ۲۵ بودم اما در پایان توانستم با ۹ امتیاز از ۱۱ امتیاز ممکن نایب قهرمان مسابقات شوم. همچنین من با نفر اول این رقابت ها فقط نیم امتیاز اختلاف داشتم و در جایگاه دوم ایستادم.

دختر شطرنج باز ایرانی افزود: وضعیت من در مسابقه با نفر اول این رقابت ها یعنی خانم پولینا بسیار بهتر بود و من حتی در آن مسابقه یک پیاده جلو بودم ولی ترجیح دادم بازی را مساوی کنم. این مساوی من به این دلیل بود که در آن روز ۲ بازی داشتم و می خواستم با این حرکت انرژی خود را برای دور بعد نگه دارم. البته در بازی های دیگر هم وضعیت بسیار برنده را به خاطر تنگی زمان از دست دادم و شاید اگر این امتیاز ها را دریافت کرده بودم می توانستم به راحتی قهرمان شوم.

علی نسب در پاسخ به اینکه  فدراسیون ایران چه جایزه ای را برای شما در نظر گرفته است؟ پاسخ داد: من به تازگی وارد ایران شده ام و هنوز فدراسیون هیچ صحبتی با من انجام نداده است، همچنین من با هزینه فدراسیون به این مسابقات اعزام شده بودم.

وی در باره مسابقات آتی خود گفت: مسابقات بعدی من آذر ماه خواهد بود که باید برای رقابت با حریفانم به کشور اسپانیا سفر کنم.

این دختر شطرنج باز با بیان اینکه هدف اصلی اش کسب عنوان استاد بزرگی بانوان است، گفت:  هدف من افزایش ریتینگ بین المللی خود و کسب عنوان استادبزرگی بانوان است. کسب استاد بزرگی در بانوان بسیار سخت تر از کسب این عنوان در آقایان است و تلاش خود را برای رسیدن به اهدافم انجام خواهم داد.

او در آخر افزود: از خانواده خود که من را حمایت کرد بسیار تشکر و قدر دانی می کنم. از مربی حال حاضرم و همچنین خانم شادی پریدر تشکر می کنم که من را در این رقابت و مسابقات قبلی یاری کردند. همچنین آقایان ایدنی و طباطبایی به من کمک زیادی کردند و من در آخرهم از آنها تشکر می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۷ ۱۳:۵۷

پسرای ما که کلا خراب کردند آفرین به این بانوی سرزمینم که توانست نام ایران را سرافراز نگه دارد